به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نشر و پخش جوان، آلبوم "چهل رباعی تا خرقان" با سروده‌ها و خوانش امیرحسین الهیاری شاعر ، گفته‌ها و اندیشه‌های شیخ ابوالحسن خرقانی و با موسیقی کیاوش صاحب نسق، سه شنبه ٢١ آذر منتشر می‌شود .

این آلبوم شامل رباعیاتی است که دری تازه را به سوی دنیای حکمت خسروانی می‌گشاید که موسیقی با بی زمان و مکانی حال آن‌ها همراه و همسو شده است.

به گفته دکتر امیرحسین الهیاری مولف آلبوم "چهل رباعی تا خرقان"، میراث صوفیان، بیش از هرچیز میراثی "زبانی" است و اتفاقِ بایسته و مبارکی است که در ساحتِ زبان افتاده است. اتفاقی که به نوعی شاید تأویلِ  شاعرانه دین باشد.

ابوالحسن خرقانی، صاحبِ بی پرواترین گفتگوها در حضرتِ خداوندی است. وی اُمّی و "کتاب"  نخوانده است و مسیرِ سلوکش از "بیل " و آب و کشتزار می‌گذرد.

خرقانی، خانقاه و مصطبه و مریدِ اسمی و رسمی از آن دست که بسیاری از بزرگانِ مشایخ داشته‌اند  ندارد.

به گواهِ تاریخ، هرگز از خرقان  خروج نکرده  و اگر کرده تا حوالیِ بسطام برای زیارتِ قبرِ بایزید و جخ تا آمل به دیدارِ ابوالعبّاس قصاب.

به نقل از کیاوش صاحب نسق آهنگساز اثر، طرح موسیقى و استفاده از سازها به گونه‌اى بوده است که موجزگویى و عدم قطعیت درشناخت سازها و فضاهاى ساخته شده آن نا کجا آبادى و بى زمانى تعلیق را بازسازى مى کند و آهسته آهسته موجوزگویى آن رباب وارها و نى‌هاى سوت وار، آواى هم خوانها و تن زخمه هاى مردد و کمانه کشى هاى مستمر اما بسنده به تنها نغمه اى نواختن در خویش رو به تکامل پیدا مى‌کند.

در این آلبوم سازهایى همچون دودوک و کمانه هایى همچون رباب کهن و حتى سازهاى کوبه اى با طعم و رنگ به روزتر به اقتضاى فراهم کردن فضایى مناسب براى خوانش و آن عرفانى و سماع وار آن به کار گرفته شده اند و کم کم ناکجاآباد سازها و نغمه ها و نواها در لایه هاى نیمه آشناى پرده ها و کوک هاى فارابى آشناتر پنداشته مى شوند تا حضور نى و بربط و آوازى فراخور که تلنگرى دیگر به مرور و تعمق شاه رباعى هایى است که در این سه ربع ساعت موسیقى خوانش دوباره آنها یادآور زیبایى هاى اندیشه هاى شیخ خرقان در جسم وکلام زیباى و موجز استادانه ى امیر حسین الهیارى باشند.