سرویس موسیقی هنرآنلاین: داریوش پیرنیاکان نوازندهٔ تار و سه‌تار، استاد دانشگاه، پژوهشگر موسیقی و عضو خانه موسیقی با اشاره به 17 مرداد ماه و روز خبرنگار درباره فعالان این حوزه گفت: من توصیه دوستانه‌ای به خبرنگاران بخش موسیقی دارم. خبرنگاران این حوزه حتی اگر علاقه‌ای هم ندارند به دنبال آموزش دیدن موسیقی بروند. من در این زمینه بسیار ضعف می‌بینم.

وی افزود: خبرنگاری و روزنامه‌نگاری به نظر من بسیار مقام بالایی است. خبرنگاری که فعالیت می‌کند باید طرف مقابل را سؤال‌پیچ کند و بداند چه سؤالاتی را باید مطرح نماید. گاهی ضعف‌هایی نیز در زمینهٔ نوشتاری متن‌هایشان دیده می‌شود و این اصلاً درست نیست.

او ادامه داد: خبرنگار باید به‌قدری توانا باشد که حتی در مواقعی گفته‌های هنرمندان را اصلاح نماید. من احترام بسیار زیادی برای خبرنگاران قائل هستم و خودم اهل مطالعه هستم. نمی‌توانم یک روز خودم را بدون کتاب بگذرانم، از همین رو است که وقتی به یک متن نگاه می‌کنم ضعف‌های آن را می‌شناسم.

پیرنیاکان همچنین گفت: کار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یک کار حرفه‌ای است و باید این کار را حرفه‌ای نیز انجام دهند. من این روز را از صمیم قلب به آن‌ها تبریک می‌گویم.

او درباره اثرات مفید متقابل هنرمندان و رسانه ادامه داد: رسانه بسیار به هنرمندان کمک می‌کند. هنرمند و رسانه مکمل هم هستند. اگر رسانه نباشد فعالیت و کار هنرمند را چه کسی به گوش مردم می‌رساند؟ فرقی نمی‌کند چه رسانه مکتوب باشد، چه تصویری. من اگر کاری انجام ندهم بخش هنری رسانه خالی است و اگر رسانه کار من را به گوش مردم نرساند مانند این است که من کاری انجام نداده‌ام.

این هنرمند عرصه موسیقی درباره کیفیت آموزش موسیقی به‌خصوص در دانشگاه‌ها توضیح داد: تشدد درزمینهٔ آموزش بسیار زیاد است. آموزش از انسجام خوبی برخوردار نیست. این امر باید اصلاح شود.