گروه معماری هنرآنلاین: «مسکن یک حق طبیعی جهانی است» پروژه معماری کشور فرانسه با کیوریتوری کریستوفر هوتین است که در منطقه جیاردینی به نمایش درآمده است. پاویون فرانسه با نمایش فیلم‌ بازدیدکنندگان را به سفر دور دنیا دعوت می‌کند. این فیلم‌ها زندگی ساکنان مناطقی از کشورهای آفریقای جنوبی، ویتنام و فرانسه را که توسط موسسه فرانسیس جمع آوری شده در معرض دید عموم قرار داده است.

این نمایشگاه دیدگاهی خوش‌بینانه از جهانی را ارائه می‌دهد که در آن ساکنان جوامع مجبور به تغییر در محیط زندگی یا زندگی روزمره خود هستند. در واقع زاویه دیگری از زندگی در محیط‌های مختلف را  با یک استراتژی زیرکانه و دقیق به تصویر می‌کشد.

 غرفه فرانسه در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» نشان می‌دهد که چگونه جوامع محیط خود را متناسب با نیازها و زندگی روزمره خود تغییر می‌دهند. این پروژه آینده معماری را درتقاطع( فصل مشترک) بین دانش معماری و تجربه مردم از مکان‌هایی که در آن ساکن هستند، مشخص می‌کند.

کریستوفر هوتین کیوریتور پاویون فرانسه معتقد است این پدیده را باید فرصتی برای معماران دانست تا بتوانند نوع جدیدی از معماری را که شامل ساکنین است، توسعه دهند. همچنین به جهان شمولی مسکن در فرهنگ‌های مختلف اشاره می‌کند.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.