سرویس معماری هنرآنلاین: در توضیح این مسابقه آمده است: با توجه به اینکه معلولان جسمی و حرکتی بخشی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که همانند دیگر مردم باید برای رفع احتیاجات خود بتوانند در سطح شهر حرکت کنند. ایجاد فضاهای مناسب و مطلوب برای تمامی گروه‌های سنی و جسمی به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر(نظیر کودکان، زنان، سالخوردگان و ناتوانان جسمی) با رویکرد جهانی (طراحی فراگیر) می‌بایست فراهم شود تا جانبازان، ناتوانان جسمی و معلولان همانند سایرین از امکانات و خدمات عمومی بتوانند استفاده کنند.

در این راستا سازمان زیباسازی شهر یزد در نظر دارد به منظور ارتقای کیفی فضاهای شهر یزد با رویکرد خدمات رسانی مناسب و در شأن و کرامت جانبازان و معلولین گرامی و همچنین احقاق حقوق شهروندی ایشان، مسابقه‌ای تحت عنوان"طراحی مبلمان شهری ویژه معلولین" برگزار کند، لذا بدینوسیله از کلیه طراحان، مشاورین، طراحان صنعتی، معماری و متخصصین توانمند در این امر دعوت می‌شود، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را در این زمینه به دبیرخانه سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری ارسال کنند.

موضوع مسابقه در این فراخوان طراحی عناصر و اجزای مختص استفاده از معلولین در پارک‌ها،معابر و کلیه فضای شهری است.

بر اساس این گزارش، در این مسابقه نوید خالصی،رضا اکبری،علی اکبر شریفی،مجتبی فرهمند،محسن عباسی هرفته و نجمه نادری به عنوان هیئت داوران جهت انتخاب آثار برتر حضور دارند.

بر اساس شرایط اعلام شده در این فراخوان، امکان شرکت در  این مسابقه، به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی امکان‌پذیر است.

آثار ارسالی باید، باید دارای قابلیت استفاده هم‌زمان برای افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی، نابینایان و افراد عادی باشد و طرح‌ها و پیشنهاد‌ها با فضاهای شهری(میادین و معابر) تناسب داشته باشد.

همچنین  قابلیت ساخت و اجرا، به کارگیری تمامی مؤلفه‌های طراحی چون( ایمنی و ارگونومی، وندالیسم، استحکام و دوام، فرم، موارد زیبایی شناسی، موارد اقتصادی و ….)و  هماهنگی کلیه عناصر با یکدیگر نیز باید در آثاری که برای این فراخوان ارسال می‌شود، مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، به نفر یا گروه نخست در این فراخوان، سی میلیون ریال؛ نفر یا گروه دوم، بیست میلیون ریال و نفر یا گروه سوم، ده میلیون ریال تحت عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت. همچنین به آثار برگزیده داوری مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ساخت ماکت پرداخت خواهد شد.

متقاضیان شرکت در مسابقه باید نسبت به ارسال کانسپت با ابعاد و اندازه کلی (به صورت فایل الکترونیکی در اندازه 50 *70 سانتی متر با کیفیت 300 dpi با فرمت jpg در حداقل یک و حداکثر سه شیت به همراه فایل‌های 3D) اقدام کنند.

علاقه‌مندان به حضور در این فراخوان می‌توانند حداکثر تا تاریخ 25 آبان ماه 1397،آثار خود را به دبیرخانه این فراخوان واقع در: یزد، چهارراه مهدیه،خیابان شهید منتظر قائم،کوچه نقیب زاده،سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری ارسال کنند.