به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری، علی ترابی؛ مدیرکل دفتر موسیقی و سید امین مویدی؛ مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری چهارشنبه 22 فروردین ماه از گذر فرهنگ و هنر یزد بازدید کردند.

دیدار و گفت و گو با هنرمندان استان یزد برنامه دیگر سفر معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان یزد بود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با هنرمندان یزد گفت: ایران از نظر سرمایه انسانی حوزه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه، زبانزد است و تعداد هنرمندان خلاق در شهرهای مختلف کشورمان فراوان است اما از نظر امکانات و تجهیزات کاستی‌هایی وجود دارد.

سید مجتبی حسینی ادامه داد: ضرورت دارد که جشنواره‌های هنری بازنگری و آسیب‌شناسی شوند، جشنواره‌زدگی یکی از مشکلات اساسی کشورمان در حوزه هنر است و با صرف اعتبار مختصر فرهنگی و هنری شهرستان‌ها و مناطق مختلف برای برگزاری جشنواره‌ها تحقق اتفاق و برنامه موثر هنری ممکن نیست. البته همه مشکلات حوزه هنر به مسائل مالی و بودجه مربوط نیست و بخشی از آنها به سلیقه و تدبیر بازمی‌گردد. 

حسینی افزود: فرهنگ و هنر، پدیده‌ای همگانی است که حمایت از آن و توجه به آن تنها مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و سازمان‌ها و نهادهایی از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها نیز در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به حمایت، سیاستگذاری و نظارت برحوزه فرهنگ و هنر کشور است و البته از حمایت هم دریغ نخواهد کرد اما دیگر دستگاه‌ها نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر گفت و گو در حوزه هنر گفت: ضرورت دارد که گفت و گو در خانواده جلیل ارزشمند هنر تقویت شود. 

محمدعلی طالبی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: همگرایی و باور سازمان‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و هنری در حمایت از رویکرد هنری در استان یزد در برهه کنونی بیش از گذشته شده است. 

در این نشست هنرمندان و نمایندگان انجمن‌های هنری رشته‌های هنرهای نمایشی (تئاتر)، موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی استان یزد، دیدگاه‌ها و خواسته‌ها و مسایل حوزه هنر را بیان کردند.

در این نشست از مهدی لشکری؛ هنرمند پیشکسوت موسیقی استان یزد قدردانی شد.