سرویس معماری هنرآنلاین، تجمع بزرگ معماران و شهرسازان حسینی با موضوع موکب و سبک زندگی اربعین، هم‌زمان با ایام شهادات سالار شهیدان برگزار می‌شود.

مرکز معماری اسلامی جهت ارتقاء سطح آگاهی معماران و شهرسازان از موضوع موکب و همچنین آشنایی بیشتر جامعه متخصصین با سبک زندگی اربعین، ارتقا طرح‌های متقاضی شرکت در مسابقه و هم‌خوانی بیشتر آن‌ها با فرهنگ  و سبک زندگی اربعین، هم‌زمان با اعلام دومین فراخوان "طراحی موکب" در نظر دارد، نشستی ترویجی جهت  درک بهتر معماران و دانشجویان این رشته فراهم کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست که همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان برگزار می‌شود، حجت الاسلام علیرضا پناهیان به تعریف "جایگاه موکب و سبک زندگی اربعین" پرداخته و ابعاد معرفتی و معنایی جایگاه موکب را تبیین خواهند کرد.

در ادامه دکتر حیدر جهانبخش، مدیر نظام سازمان مهندسی ساختمان تهران به "بایدها و نبایدهای فضایی در موکب اربعین" خواهد پرداخت. همچنین در این مراسم حاج امیرعباسی مداح اهل بیت دقایقی به ذکر مناقب اهل بیت (ع) پرداخته و مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این گردهمایی می‌توانند جمعه ۶ مهرماه از ساعت 15 به تالار سوره واقع در خیابان سمیه بین نجات‌الهی و حافظ حوزه هنری مراجعه کنند.