سرویس معماری هنرآنلاین: موزه توکیو ژاپن برای برگزاری نمایشگاهی از معماری مدرن و معاصر ایران در ماه آینده میلادی آماده می‌شود.

" فاینشنال تریبون" با انتشار این خبر اعلام کرده، این نمایشگاه که به دعوت موسسه معماری ژاپن تدارک دیده شده، روز ششم مارس ( 15 اسفند) در موزه Archi Depot افتتاح خواهد شد.

مهرداد زواره محمدی معمار ایرانی و نمایشگاه گردان این مجموعه، حدود 80 مدل و ماکت معماری  را برای نمایش در این موزه در نظر گرفته است.

این نمایشگاه  که به مدت دو ماه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت شامل سه بخش خواهد بود. اولین بخش نمایشگاه معماری دوره پهلوی دوم (1941-1979) را شامل می‌شود. در این بخش 20 پروژه برجسته معماری مدرن ایران همچون  برج شهیاد، تئاتر شهر، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرش و فرهنگسرای نیاوران ارائه می‌شود.

بخش دوم نمایشگاه به پروژه‌هایی در شهرهای مختلف ایران که توسط معماران برجسته  ژاپن و دیگر کشورهای جهان در دوره مدرنیزاسیون ایران طراحی شده اختصاص دارد.

در بخش دیگر نمایشگاه  هم پروژه‌های معماری معاصر ایران  در دسته بندی‌های گوناگون در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

همزمان با این نمایشگاه، سمپوزیوم‌های علمی و پژوهشی نیز برگزار خواهد شد و تعدادی از معماران برجسته ژاپن همچون " آراتا ایسوزاکی" و " ریچی میاکه" در آن حضور خواهند داشت. علی کرمانیان  معمار ایرانی نیز از سخنرانان این همایش خواهد بود.