سرویس معماری هنرآنلاین: "ما یانسونگ" بنیانگذار شرکت معماری خلاقانه MAD ، که تأثیر شایانی در معرفی کشور چین در معماری بین المللی داشته، طبیعت شرقی را در معماری معاصر جست و جو می‌کند. نتیجۀ این جست‌وجو آثاری پیچیده و حیرت آور  است.

"ما یانسونگ"در رشته معماری از موسسه مهندسی عمران و معماری پکن فارغ التحصیل شده و در دانشگاه ییل- جایی که شروع به سازماندهی پروژه "جزایر شناور" کرد- تحصیلات خود را ادامه داده است. پس از یک دوره کار در تیم معماری زاها حدید، در سال ۲۰۰۴، او گروه معماری MAD را تأسیس کرد و در سال ۲۰۰۶ جایزه معمار جوان نیویورک را به دست آورد. در همان سال تیم معماری‌اش، برج‌های دایره ای-که پروژه ای موفق بود و در نهایت در سال ۲۰۰۶ تکمیل شد- را طراحی کردند.

اعتبار وی برای طراحی پل و ارزش گذاری و ارتباط بین شرق و غرب است. او معماری را با نگاه به سنت‌های چینی و ژاپنی دنبال می‌کند و از سازه‌ها، چشم انداز ها و نور، گیاهان و آب الهام می‌گیرد. با وجود اینکه نماهای پروژه‌هایش اغلب فوتوریستی است، طرح‌هایش ریشه‌های عمیقی در چشم انداز و طبیعت دارد و تلاش می‌کند تعامل بین ساختمان‌ها و مردم را آسان کند.

در سال ۲۰۱۴ وی اولین جایزه چین، به عنوان لیدر جوان جهانی را کسب کرد. انجمن اقتصادی جهانی که این جایزه را اهدا می‌کند،  "ما یانسونگ"را معماری معرفی می‌کند که به ترکیب تراکم شهری وعملکرد برای برقراری ارتباط عاطفی بین انسان و طبیعت متعهد است.

"ما یانسونگ" معتقد است؛ مردم به ارتباط با طبیعت علاقمند هستند و ما می‌بایست محیط‌هایی را خلق کنیم که این ارتباط حسی را ایجاد کند. باید دید خود را وسیع تر کرده و بیشتر به الگوهای طبیعی نظارت کنیم که نتیجه نهایی کار ترکیبی از ساختار طبیعی و اجرای هوشمندانه مصنوعی باشند. یانسونگ همچنین معتقد است؛ تلاش برای ایجاد فضا با اتمسفر موجود در طبیعت حس تعامل پذیری در روحیه فضای عمومی ایجاد می‌کند.

بسیاری از ساختمان‌ها و پروژه‌هایی که گروه معماری MAD ارائه کرده بر اساس خطوط طبیعی و ارگانیک موجود در طبیعت مانند: کوه، صخره، بیابان و یا پویایی فرم بدن انسان شکل گرفته‌اند.

منبع: آرک دیلی