سرویس مد و لباس هنرآنلاین: همانگونه که در مطلب منتشر شده طی روز گذشته عنوان شد، نخستین کتاب ملی مد و لباس ایران در دو جلد و با عناوین "دیباچه فرهنگی" و "اطلس مد" همزمان با ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر رونمایی و در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شد.

یکی از دو مجلد مجموعه کتاب جامع ملی مد و لباس ایران، "اطلس مد" نام دارد که در حدود 400 صفحه به معرفی تمامی فعالان در عرصه مد و لباس اسلامی و ایرانی پرداخته است.

این جلد با شعار "با افتخار ساخت ایران" آغاز می‌شود و در ادامه به معرفی برندهای ایرانی در تمامی زمینه‌های تولیدی و صنعتی می‌پردازد.

یکی از نکات قابل توجه و حائز اهمیت این کتاب که شاید بتوان آن را از نشانه‌های تحقق معرفی طراحان لباس به جامعه مد و لباس اسلامی و ایرانی از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست، معرفی طراحان لباس، کیف، کفش، لباس عروس، لباس اجتماع مردانه، خانه های مد  و طراحان فعال در حوزه تئاتر و سینما با ذکر شماره تماس و نشانی دانست.

در این کتاب به شکل مشروح به معرفی فعالان صنعت نساجی، رنگرزی انواع پارچه و لباس و صنعت چاپ اشاره شده است.

photo_2017-05-12_21-31-49

 در کتاب اطلس و راهنمای مد نیز  به معرفی توانمندی های بخش صنعت پوشاک به مخاطبان و آحاد مختلف جامعه توجه شده است.

به هر روی،  نخستین کتاب ملی مد و لباس ایران به منظور معرفی توانمندی‌های صنعت پوشاک و با هدف ایجاد مرجعی قابل استناد برای دست اندرکاران وعلاقه‌مندان به این صنعت، تحت نظارت کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور تدوین و منتشر شده شده است. این کتاب، در بخش‌های مختلف خود به معرفی طراحان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و صنایع مرتبط با مد و لباس می پردازد و رویکرد آن، حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی است.

 نخستین کتاب مد و لباس ایران با شعار "با افتخار ساخت ایران" تدوین شده تا مردم را به استفاده از محصولات داخلی تشویق کند. این کتاب همچنین در دومین جلد خود به بررسی تاریخچه مد در ایران وجهان و چشم‌انداز مجامع حمایتی مد و لباس ایرانی و اسلامی، مد و پوشاک  اقوام ایرانی، مد و اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  ومقالات راهبردی و نوین در حوزه این صنعت پرداخته است.

ترغیب صاحب‌نظران و فعالان حوزه مد و پوشاک جهت ارائه دستاوردهای علمی و هنری مرتبط، ارتقای اطلاعات، ضرورت نوآوری در زمینه طراحی پارچه و لباس در داخل کشور و آگاهی رسانی در این زمینه، گردآوری کامل بانک جامع اطلاعات مد ولباس کشور، فراهم کردن مسیرهای حمایت از کارآفرینی در قالب طراحی و تولید الگوهای جدید پوشش ایرانی- اسلامی، به کارگیری روش‌های مختلف تبلیغاتی در بهبود وضع فروش و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان در مسیر تحول و پیشرفت در صنایع نساجی و پوشاک از جمله اهداف گردآوری این دو کتاب است.

مدرسان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مدیران، مشاوران و برنامه‌ریزان ارشد وزارتخانه‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، سرمایه‌گزاران و فعالان اقتصادی حوزه مد و پوشاک، مدیران وکارشناسان بانک‌های دولتی و خصوصی، تولیدکنندگان البسه و پوشاک، فروشندگان عمده و خرده، پوشاک، نمایندگان برندهای مطرح پوشاک، صاحبان خانه مد (مزون‌ها) و طراحان مد و لباس کشور، اتحادیه‌ها و اصناف و مشاغل مرتبط با صنعت مد ولباس کشور، فعالان مدلینگ و مدل‌های ایرانی، هنرمندان و ورزشکاران، مدیران هنری و طراحان صحنه و لباس، سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی کشور از جمله مخاطبان این کتاب هستند.