به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت برپایی این جشنواره در فضای فرهنگی، هنری و صنعتی حاکم بر کشورمان بیان کرد: اصل کار بسیار مفید است و معتقدم برپایی این رویداد در حوزه مد و لباس و همسو با سبک زندگی اسلامی و ایرانی ضروری به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی ادامه داد: جشنواره نقش تن‌پوش باید فضایی را پیش روی مردم قرار دهد تا آنها با علایق و سلایق گوناگون، کالای خود در حوزه مد و لباس را مورد انتخاب قرار دهند و در این راستا لازم است که الگوهای پیش روی آن ها مطابق با سابقه تاریخی ایران اسلامی و متناسب با فرهنگ بومی کشورمان باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم توجه به دو وجه کیفیت و زیبایی‌شناختی در میان آثار جشنواره اظهار داشت: اگر آثار برگزیده چنین رویدادی دارای سطح کیفی مناسبی باشند و از جنبه‌های هنری نیز به شکل قابل قبولی طراحی و ارائه شوند، آنگاه دست دولت و بخش صنعت برای پرداخت یارانه در زمینه تولید باز است و توجه تولیدکنندگان نیز به خروجی جشنواره جلب خواهد شد.

او افزود: اینکه جشنواره نقش تن‌پوش در بخش‌هایی به موضوع فرهنگ شهادت و انقلاب اسلامی پرداخته بسیار ستودنی است، اما لازم است در تکمیل این حرکت فرهنگی، تلاش شود تا شخصیت‌هایی که تصویرشان روی لباس نوجوان و جوان ایرانی نقش می‌بندد به درستی در میان آحاد جامعه معرفی و شناسانده شوند و این گونه جایگاه برگزاری چنین جشنواره‌ای نیز به درستی در ابعاد داخلی و بین المللی ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدولباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، موسسات خصوصی و به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می‌شود.

اختتامیه این جشنواره در روز 19 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و از روز 19 تا 21 همین ماه، نمایشگاه آثار برگزیده برپا خواهد بود.