به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنری مد ولباس "ققنوس"، یوسف خزایی مدیرعامل موسسه "ققنوس" از عرضه کتاب ملی مد و نخستین کتاب راهنمای مد ایران با تکیه بر عنوان سال در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه 96 خبر داد و گفت: در این مجموعه دو جلدی که با مجوز رسمی کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور و اداره کل کتاب وکتابخوانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صورت گرفته است، در جلد اول کتاب تاریخچه مد در ایران و جهان و نقش برندسازی در ارتقای صنعت مد و لباس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در جلد دوم کتاب به تبلیغات و اطلاع‌رسانی و معرفی و راهنمای مد ایران اختصاص دارد و برندها و تولیدکنندگان ایرانی در آن معرفی می‌شوند. همچنین در زیر مجموعه این بخش به معرفی فعالان مد و لباس در ایران با شعار "با افتخار ساخت ایران" پرداختیم تا عموم مردم را به استفاده از محصولات داخلی تشویق کنم.

یوسف خزایی مدیر عامل موسسه ققنوس افزود: کتاب ملی مد ولباس ایران و نخستین راهنمای مد ایران وابسته به موسسه هنری مد ولباس ققنوس و با مجری طرحی استودیو دیزاین ۵۵ و نیز همکاری گروهی از با سابقه ترین و حرفه‌ای‌ترین فعالـان هنر وصنعت مد ج.ا.ایران، با هدف ایجاد مرجعی قابل استناد جهت علـاقمندان به این هنر و صنعت تحت نظارت کار گروه ساماندهی مد ولباس به منظور معرفی توانمندی‌های صنعت پوشاک در سه بخش اصلی طراحان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان و صنایع مرتبط با مد ولباس و با هدف حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی، هدایت بازار تولید و عرضه محصولات براساس طرح و الگوی های داخلی در قالب اقتصاد مقاومتی در جهت ترغیب و تشویق آحاد مردم به استفاده از محصولات و تولیدات داخلی (ساخت ایران) در ۲۱ اسفند 95 در محل تالار وحدت در اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر رونمایی شد.

به گفته خزایی، "کتاب راهنمای مد ایران" تنها کتاب جامع تخصصی در این حوزه با رویکرد ترویجی و اطلـاع رسانی ملی است و همگامی و حمایت از فعالـان متعدد مرتبط با این هنر صنعت در داخل کشور و ارتقای حق انتخاب مصرف کنندگان از مهمترین محورهای مورد توجه موسسه ققنوس بوده که با طراحی و چاپ وبسته بندی متمایز و جذاب همراه با مطالب ترویجی و اطلـاع رسانی جامع و مستند،‌ پاسخگوی بسیاری از پرسش‌هـای علـاقمندان در حوزه‌هـای مرتبط است.

این فعال مد و لباس کشور، معرفی تکنیک‌های مختلف تبلیغاتی و مارکتینگ جهت بهبود وضعیت فروش شرکت‌های داخلی مد ولباس و صنایع مرتبط، نمایش کارکردهای مارکتینگ در سازمان و شرکت‌های داخلی، ایجاد فضای مناسب برای تبلیغات و معرفی مؤسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها، مراکز علمی و آموزشی فعال در زمینه مد و لباس را از دیگر مواردی دانست که در این دو کتاب به آن اشاره شده است.

خزایی در پاسخ به این که مخاطبان هدف این دوکتاب، چه کسانی هستند گفت: مدرسان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مدیران، مشاوران و برنامه‌ریزان ارشد وزارتخانه‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، سرمایه‌گزاران و فعالان اقتصادی حوزه مد و پوشاک، مدیران وکارشناسان بانک‌های دولتی و خصوصی، تولیدکنندگان البسه و پوشاک، فروشندگان عمده و خرده، پوشاک، نمایندگان برندهای مطرح پوشاک، صاحبان خانه مد (مزون‌ها) و طراحان مد و لباس کشور، اتحادیه‌ها و اصناف و مشاغل مرتبط با صنعت مد ولباس کشور، فعالان مدلینگ و مدل‌های ایرانی، هنرمندان و ورزشکاران، مدیران هنری و طراحان صحنه و لباس، سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی کشور از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

همچنین کانالهای تلگرامی به نشانی https://t.me/IRANINFASHIONBOOK مربوط به کتاب ملی و اولین راهنمای مد ایران وکانال تلگرامی به نشانی https://t.me/MODEGognoos مربوط به موسسه هنری مد ولباس ققنوس است و علاقه‌مندان با عضویت در این دو کانال می‌توانند از روند عرضه این دوکتاب مطلع شوند، خزایی افزود همزمان با برگزاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سایت رسمی کتاب‌های فوق نیز رسماً به بهره برداری خواهد رسید.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۹۶ با شعار "یک کتاب بیشتر بخوانیم" از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.