به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر گفت: جشنواره‌ فجر، بهانه‌ای برای تحقق اهدافمان در حوزه فرهنگی است. یکی از دغدغه‌هایی که همواره وجود داشته است، مساله مد و لباس بوده و برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است.

مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، بهره برداری از ذوق هنرمندان ایرانی را یک وظیفه حاکمیتی دانست و خاطر نشان کرد: کارگروه مد و لباس موفق شده است هنرمندان و طراحان ایرانی را شناسایی کند و یک رابطه‌ متقابل بین تولید کنندگان و طراحان شکل دهد.

افضلی گفت: در گذشته طراحی‌ها بیشتر به صورت انفرادی صورت می‌گرفته در حالی که اکنون جنبه‌ مشارکتی بالا رفته و افراد بیشتر تمایل دارند به صورت گروهی کار کنند.

وی برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دیده شد خواند و افزود: نمایشگاه می‌تواند بستری مناسب برای ارائه اندیشه‌ تلفیقی ایرانی و اسلامی باشد. مد و لباس مقوله‌ای است که هم به لحاظ صنعتی و هم به لحاظ فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد. در این نمایشگاه فرصت‌های رقابتی ایجاد شده و مسیری را برای رشد و گسترش این صنعت فراهم آورده است.

مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر به اهمیت رشد فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایران این توانایی را دارد که در عرصه‌ مد و لباس پیشتاز باشد. اگر از تمام ظرفیت‌های فرهنگی استفاده شود ایران می‌تواند در جهان اسلام در زمینه پوشش پیشرو باشد. فرهنگ سازی و رشته‌های دانشگاهی در این زمینه ایجاد شده و در آینده‌ای نزدیک با بر طرف کردن نقاط ضعفی که وجود دارد می‌توانیم شاهد پیشرفت چشم گیری در این زمینه باشیم.