سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از شاخصه‌های اجرای مبینا نصیری، مجری جوان تلویزیون که این روزها مجری برنامه صبحگاهی شبکه سلامت و مسابقه "سیب سلامت" در همین شبکه و برنامه ترکیبی "خانه مهر" در شبکه جام جم  است، مانتو‌هایی است که او با نقش‌های متفاوت و برگرفته از انواع هنرهای اصیل ایرانی بر تن می‌کند.

او دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: لباس بخشی از هویت فرهنگی کشورمان است و همه ما در هر جایگاهی باید برای حفظ این فرهنگ و هنر اصیل و منحصر به فرد تلاش کنیم.

نصیری تصریح کرد: مد و لباس دیگر این روزها تبدیل به صنعت شده‌ و به گردش اقتصادی و سودآوری مالی بسیاری از کشورها نیز کمک کرده‌ و لازم است همه ما ایرانیان هم هر یک به نوبه خود برای پویایی و توجه بیشتر به این مقوله تلاش کنیم.

این مجری با اشاره به سفرهای متمادی به نقاط مختلف کشور و آشنایی نسبی با لباس‌های اقوام و سنتی در مناطق مختلف بیان کرد: هنر دست هنرمندان در سراسر کشور بر روی لباس‌های سنتی از سوزن‌دوزی تا دیگر هنرهای دستی این پتانسیل را دارند تا با دیگر هنرها همچون معماری تلفیق شده و به عنوان یک سبک نو و همه پسند پوششی مورد توجه قرار گیرند.

نصیری ادامه داد: از نخستین کسانی بودم که ضمن توجه به این سبک مانتو، با یک طراح لباس آشنا شدم و با همفکری ایشان مانتوهایی را ویژه برای اجراهایم در تلویزیون طراحی کردیم.

او به بازتاب‌های رسانه‌ای در ارتباط با طراحی مانتوهای خود برای اجرا در تلویزیون اشاره کرد و افزود: پس از استفاده من از آن مانتوها، بسیاری از مجریان دیگر به استفاده از این دست پوشش‌ها روی آوردند و این امر باعث خوشحالی است.

مجری این روزهای برنامه ترکیبی "خانه مهر" در شبکه جهانی جام جم ادامه داد: به واسطه اجرا در چنین برنامه‌ای و البته پیش از این نیز، با هنرمندان مختلفی آشنا شده‌ام که هریک در زمینه‌ای از هنرهای دستی مشغول هستند و بارها شده از همین عزیزان خواسته‌ام که گوشه‌ای از هنر خود را بر روی مانتوهای اجرای من پیاده کنند.

نصیری در خاتمه گفت: البته باید مرقب باشیم که چنین مانتوهایی دچار کلیشه و تکرار نشوند. به همین دلیل از مناظر و معماری‌های مختلف عکاسی می‌کنم و با مشورت طراح لباس‌هایم و البته تلفیق تصاویر با هنرهای دستی و انواع سوزن‌دوزی تلاش می‌کنم که هر بار ایده‌ای نو در این زمینه داشته باشم.