سرویس مد و لباس هنرآنلاین: موتیف‌ها از تکنیک‌های کلاسیک در هنر هستند که در حوزه مد و لباس هم کاربرد بسیار زیادی دارند. در حقیقت موتیف‌ها در عرصه هنرهای تجسمی، موسیقی و مد و لباس به‌کار می‌روند که مهمترین ویژگی آن در این هنرها خصلت تکرار‌شوندگی اشکال و اجزای آن است.

در کشورمان هم طی سال‌های اخیر و البته به رسم گذشته‌های نه چندان دور به شکل چشم‌گیری استفاده از موتیف‌ها در طراحی لباس‌ها به چشم می‌آید و گویی دیگر موتیف‌ها به عنوان یکی از ارکان طراحی و تولید لباس ایرانی مطرح شده‌اند.

طراحی و خلق موتیف‌ها به عنوان یک عنصر کاربردی با اقبال خوبی از سوی مردم و به ویژه هنرمندان برای حضور در فستیوال‌های داخلی و خارجی مواجه شده و آفرینش موتیف‌های بدیع بر روی لباس‌های اجتماع همچنان به شکل قابل قبولی دنبال می‌شود.

اگر بخواهیم نگاهی به مد روز جهان داشته باشیم هم باید گفت که این روزها موتیف گل و برگ به نحوی چشمگیر مورد توجه طراحان قرار گرفته و چه به شکل گل‌های متقارن و یا گل‌های نامتقارن و وحشی در کلکسیون‌های برندهایی همچون دولچه و گابانا و روبرتو کاوالی به شکل قابل توجهی نمود یافته است.

با نزدیک شدن به فصل پاییز می‌شود به سبک خودمان از این مد روز دنیا یعنی کاربرد موتیف گل و برگ در عرصه مد و لباس به خوبی الهام گرفت و با رفتن به سراغ هنرهای بافتنی و قلاب‌بافی از این عناصر به بهترین شکل ممکن بهره برد.