سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دومنیکو دولچه 7 ساله بود که نخستین بار از کاخ چینی در پالرمو دیدن کرد. او اصلا آن مکان را درک نکرد و به نظرش جالب نرسید. اما تاثیرات آن تصاویر عجیب و غریب آسیایی هم اکنون در طراحی مد او دیده می‌شود.

هر مجموعه جدید از دولچه و گابانا نشانی از چیزهای قدیمی دارد، مانند خیاطی سخت، یا لباس‌های گشاد قدیمی. اما هرگز حسی به بیننده دست نمی‌دهد که این طرح‌ها را دقیقا مرتبط با آن نمونه‌های آشنا بداند. دلیلش این است که یک جاذبه بصری به لباس‌ها تزریق شده که آن تصاویر قدیمی را به طرحی بکر تبدیل می‌کند.

رژه طاووس، اژدها و چلچله میان جنگل‌های بامبو، در یک شوی لباس ممکن است واقعا زشت و سطح پایین به نظر برسد، اما حالا آنها روی پارچه‌های ابریشمی چاپ شده‌اند، یا روی پیراهن توری دوخته شده، یا در ژاکت کش باف پشمی بافته شده‌اند. آنها تبدیل به مجموعه‌ای از لباس‌ها شده‌اند که می‌تواند یک کمد لباس یکپارچه را به وجود آورد.

گلدوزی پرندگان نشسته بر یک درخت پرتقال تلفیقی کامل از چین و سیسیل بود، ترکیبی هنرمندانه و فروتن و در عین حال طنز. ترکیب ویژگی‌های خاص سیسیل با فرهنگ چینی این حس طنز را به وجود آورده است و می‌توانید آن را در هر کدام از ستهای لباس مشاهده کنید، گاهی اوقات ساده و اغلب با دوخت‌های سنگین، در حالی که کفش دهقانی برای یک جنتلمن ساخته شده است. دو سال پیش استفانو گابانا گفت: " در سیسیل چیزهای زیادی وجود دارد، ما می توانیم همیشه از آنها استفاده کنیم." حالا معلوم است که او شوخی نکرده بود.