به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه جواهرات و ساعت‌های قطر که در شهر دوحه و با حضور برندهای مطرح و بزرگ جهان به هفدهمین دوره خود رسیده است، به‌زعم خیلی‌ها، بزرگ‌ترین نمایشگاه جواهر و ساعت در خاورمیانه به شمار می‌رود.

این رویداد یکی از رویدادهای تجاری و شناخته‌شده موفق قطر است که جواهرسازان و هنرمندان را با بازیگران مهم این عرصه آشنا می‌کند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه، اهداف امسال خود را معرفی هنرمندان و جواهرسازان نوپا، شناساندن برندهای لوکس بین‌المللی جدید و به نمایش گذاشتن ترکیب کالای لوکس هنری با فرهنگ سنتی اعلام کرده‌اند.

نمایشگاه جواهرات دوحه در آخرین سال برگزاری، میزبان 129 غرفه و جواهرساز از 14 کشور مختلف بود و بیش از 30هزار بازدیدکننده از 175 کشور جهان نیز از این غرفه‌ها دیدن کردند.

برندهای قدیمی و جدید جواهرسازی قطری و بین‌المللی، هرساله در این نمایشگاه که هفدهمین سال برگزاری خود را طی می‌کند، حاضر می‌شوند تا جدیدترین آثار خود را به نمایش و فروش بگذارند.

ازجمله جواهرات و مدل‌های عرضه‌شده در نمایشگاه امسال، می‌توان به الماس ۱۰۲،۶ قیراطی جواهرسازی «الفردان» یا کیف‌دستی گروه فرانسوی «لِترانژ» اشاره کرد؛ کیفی از جنس پوست سوسمار که بیش از یک‌میلیون یورو قیمت دارد، دارای دسته‌ای از جنس طلای سفید است و با ۱۷۸ الماس و درمجموع ۳۱ قیراط الماس مزین شده است.