گروه مد و لباس هنرآنلاین: ژیلا جهانی درباره روند فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بالغ‌بر یک دهه است که فعالیت در عرصه طراحی و ساخت زیورآلات و دوخت‌های سنتی را آغاز کرده‌ام و از ابتدا تلاشم بر این بود تا با نوآوری و خلاقیت، آثار و محصولاتی متمایز را به بازار ارائه کنم.

او به تمرکز فعالیت‌های خود بر استفاده از انواع سوزن‌دوزی بر روی زیورآلات اشاره و تصریح کرد: در سال‌های اخیر این سبک از تزئینات روی زیورآلات بسیار پرطرفدار بوده و طیف وسیعی از نوجوانان و جوانان از این محصولات استقبال کرده‌اند با این همه باید این واقعیت را پذیرفت که به دلیل افزایش تعداد افراد فعال در این زمینه، پیروزی در رقابت به وجود آمده دارای شروطی شده است.

جهانی گفت: به‌طور مثال در بازار رقابتی فعلی صنایع‌دستی، تبلیغات راز ماندگاری هنر هنرمندان امروز است البته درباره طیفی از جامعه صحبت می‌کنیم که همواره نوآوری و خلاقیت را در امور خود موردتوجه قرار می‌دهند و از تقلید و کپی آثار هنرمندان پرهیز می‌کنند.

این هنرمند فعال در عرصه طراحی و ساخت زیورآلات و دوخت‌های سنتی به پر کردن خلأ تبلیغات نهادهای متولی امور تبلیغاتی در زمینه فعالیت‌های هنری توسط شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که نه‌تنها در زمینه تبلیغات با ضعف‌های جدی مواجه هستیم بلکه مستندسازی در ارتباط با فعالیت‌های به انجام رسیده و رویدادهای برگزار شده نیز انجام نمی‌شود و تمام این‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت آسیب‌زننده هستند.

او اذعان داشت: از سوی دیگر نمی‌توان از نقش آموزش در افزایش بهره‌وری نیروهای انسانی غافل شد و این یک ضرورت است که بودجه‌هایی که باید به امور آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های هنری اختصاص باید، نیاز به افزایش دارند.

جهانی گفت: امید است با کنترل ویروس کرونا و امکان ایجاد از سرگیری رخدادهای فرهنگی و هنری شاهد برگزاری رویدادهایی باشیم که هم با توجه به ابعاد علمی موضوعات هنری و هم ابعاد تجربی، بستر هم‌افزایی هر چه بیشتر هنرمندان و حضور این طیف از جامعه در میان مردم و مخاطبان را فراهم سازیم.