گروه مد و لباس هنرآنلاین: انسیه ایزددوست طراح لباس با برند «ان سی لند» و مدرس دانشگاه، تنها برگزیده بخش کودک و نوجوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی بود. او درباره فعالیت‌های خود در این رسته به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بالغ‌ بر 18 سال است در زمینه طراحی و دوخت لباس فعالیت دارم و چهار سال است تمرکز خود را روی رسته کودک و نوجوان گذاشته‌ام.

این طراح لباس با اشاره به اینکه در بخش طراحی، الگوسازی و دوخت لباس برای کودکان، دچار ضعف‌های بسیار هستیم، اذعان داشت: البته که طراحی لباس برای این گروه سنی مشکل به نظر می‌رسد اما به دلیل تعداد اندک افراد فعال در این بخش، باید بگویم بازار خوبی برای تولیدات علاقه‌مندان وجود خواهد داشت.

ایزددوست بر لزوم افزایش تبلیغات برای رونق بخش طراحی لباس کودکان و نوجوان تأکید و تصریح کرد: مرادم از تبلیغات به تمرکز و مانور کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور روی این بخش بازمی‌گردد حال‌آنکه دیدیم به دلیل توجه بیشتر این نهاد به مقوله طراحی و دوخت مانتوهای مجلسی و اجتماع طی دهه اخیر، طیف وسیعی از طراحان و مزون داران به این سمت روی آوردند.

برگزیده ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در بخش کودک و نوجوان در ادامه به شرایط نمایش آثار طراحان در رویدادهای مناسبتی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی اشاره کرد و گفت: البته که طراحان باید به یک سری اصول کلی واقف باشند و محدودیت‌های هر رویداد را درک کنند اما این نکته را هم نباید نادیده بگیریم که اصرار و پافشاری روی برخی نکات به‌طور مثال تأکید و نوعی اجبار در استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی لباس‌های مذهبی و مناسبتی، مانع بروز خلاقیت هنرمندان و به‌کارگیری روش‌های متعدد تزئینی روی لباس خواهد شد.

ایزددوست در خاتمه گفت: اگر قصد مدسازی یا جریان‌سازی از مسیر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های حوزه مد و لباس را داریم باید از تکرار بپرهیزیم و یکی از راه‌های پرهیز از تکرار، باز گذاشتن دست طراحان و انتخاب آثار نوآورانه توسط هیات‌ داوران هر کدام از رویدادهاست.