گروه مد و لباس هنرآنلاین: عفت حبیبی طراح و تولیدکننده محصولات حوزه عفاف و حجاب با برند «مهلا» درباره شرایط حاکم بر این عرصه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به‌هرروی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری تحت تأثیر کرونا با بحران‌های جدی مواجه شدند و در حوزه کاری ما نیز بسیاری از کسب‌وکارها از رونق افتادند.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در این صنف به گرانی مواد اولیه و پارچه بازمی‌گشت که البته نمی‌توان به‌طور کامل کرونا را مقصر این جریان دانست اما واقعیت آن است که در چنین شرایطی وقتی پوشاک دیگر در زمره کالاهای اساسی جای ندارد، کاهش تقاضا می‌تواند مشکلات اقتصادی فعالان را دوچندان کند.

این طراح و تولیدکننده محصولات حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم با قیمت محصولات عفاف و حجاب مطابقت ندارد تأکید کرد: به‌موازات شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش بی‌رویه قیمت محصولات در این بخش و همچنین کاهش قدرت خرید مردم بوده‌ایم.

حبیبی با تأکید بر اینکه رد پای کرونا را بر عرصه عفاف و حجاب را باید به‌دقت رصد کرده تا بتوان به تحلیلی جامع و مؤثر از تأثیرات کرونا بر این بخش دست یافت اذعان داشت: بااین‌همه ازآنجاکه محصولات عفاف و حجاب همواره مخاطب خود را داشته‌اند و اتفاقاً به دلیل تعدد برندهای فعال در این حوزه، بازاری رقابتی را در این بخش شاهد و ناظر هستیم، همچنان به فعالیت خود در این حوزه ادامه می‌دهیم و امیدوار هستیم که در آینده شاهد رونق هر چه بیشتر در این عرصه فرهنگی باشیم.

او در ادامه به موضوع لغو نمایشگاه قرآن و در حاشیه آن نمایشگاه عفاف و حجاب در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این رویداد یکی از بهترین فرصت‌های نمایش هنر هنرمندان حوزه عفاف و حجاب و همچنین فعالیت‌های بخش تولیدی و صنعتی بود که متأسفانه دو سال اخیر برگزار نشد.

حبیبی افزود: درعین‌حال شاهد شکل‌گیری پلتفرم‌های مجازی در قالب نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب هستیم که هرچند می‌توانند غنیمتی باشند و فرصت مناسبی برای معرفی فعالان این بخش و محصولاتشان فراهم آوردند اما باید بپذیریم که به‌هیچ‌عنوان جای خالی نمایشگاه حضوری را پر نخواهند کرد و امید است با کنترل شرایط موجود، شاهد ازسرگیری فعالیت‌هایی همچون برپایی نمایشگاه حضوری در حوزه عفاف و حجاب باشیم.