به گزارش هنرآنلاین، درحالی‌که خبری از جزئیات برگزاری سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر نشده است، غزال بهمنی از فعالان عرصه مد و لباس از سوی شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان به عنوان دبیر این رویداد منصوب شد.

نخستین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با مشارکت انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، بهمن‌ماه سال 96 در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

دومین دوره جشنواره نیز با همان شکل و سیاق و در بخش‌های نمایش لباس‌های اجراشده، کارگاه‌های آموزشی، گفت‌وگو و نشست، بخش صنعت، تولید و مسابقه زنده به فرهنگستان هنر رفت.

ایجاد بستر مناسب به‌منظور کشف استعدادها و ترغیب طراحان جهت ارائه طرح‌های نوین مطابق با استانداردهای بومی و فرهنگی در زمینه لباس کودکان و نوجوانان، معرفی توانمندی‌های بخش صنعت پوشاک در امر تولید لباس کودک و نوجوان و  فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط و تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان این عرصه از اهداف برگزاری این جشنواره طی دو دوره گذشته عنوان‌شده است.

حال باید منتظر ماند و دید در شرایط گسترش بیماری کرونا در کشور، متولیان برگزاری این رویداد، چه تدابیری را به‌منظور گرد هم آوردن فعالان این عرصه اتخاذ خواهند کرد.

این در حالی است که مینو پدرام دبیر دو دوره این جشنواره، سال گذشته و در شرایطی که هنوز خبری از شیوع کرونا در کشور نبود طی گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین، از تلاش برای جذب اسپانسر در راستای برگزاری سومین دوره این رویداد خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره لغو نشده و تنها مسئله ما، جذب اسپانسر برای تأمین هزینه‌های این رویداد است. انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزاری این رویداد را بر عهده دارد و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تنها در راستای ارائه مجوز برگزاری با این جریان همراه خواهد شد درنتیجه بعید است که در بحث تأمین بودجه، کمکی از سوی این نهاد دریافت شود.