سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش عصر روز یکشنبه 16 تیرماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

الهام زایجانی دبیر جشنواره در سخنانی از ثبت این رویداد به‌عنوان جشنواره خلاق در ستاد فناوری نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: علاوه بر این، در دوره‌ای که پشت سر گذاشتیم کارگاه‌های آموزشی تخصصی در ارتباط با چاپ و دوخت روی تی‌شرت در شهرهایی همچون بندرعباس، شهرکرد، سنندج، بجنورد و تهران برپا شد و بخشی از جامعه صنعت ما را در بحث بازدید هنرجویان از کارگاه‌های خود همراهی کردند.

زایجانی در ادامه به ارسال 700 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی نقش‌ تن‌پوش اشاره کرد.

شاهین فاطمی مدیرعامل برند چرم درسا دیگر سخنران این مراسم بود با ابراز گله‌مندی از غرق شدن برخی طراحان لباس در نوستالژی‌ها و نقوش بر جامانده از گذشته اظهار داشت: وقت آن رسیده تا درباره طراحی در آینده صحبت کنیم، هرچند آنچه ما در آینده می‌سازیم بی‌تأثیر از گذشته نیست.

فاطمی تأکید کرد: کشور ایران با چند هزار سال قدمت در هنر و تمدن در نقطه‌ای قرار دارد که یکی از مهم‌ترین نقاط جهان به لحاظ موقعیت استراتژیک به شمار می‌رود و از این‌رو می‌توانیم رابطی میان هنر شرق و غرب باشیم.

این فعال عرصه مد و لباس اذعان داشت: با توجه به نقش این عرصه در امر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و فرهنگی، لازم است برای این دستاورد هزینه شود تا بتوانیم بیش‌ازپیش اندیشه خود را از طریق ابزار پوشاک منتقل کنیم

فاطمی با اشاره به اینکه کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد اظهار داشت: در عصر ارتباطات دنیا از ما می‌پرسد که برای آینده چه طرح و برنامه‌ای دارید و ما باید این توان و همت را داشته باشیم تا تمدنمان را برای آیندگان بازتولید کنیم.

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از برگزیدگان اختصاص داشت که این بخش در غیاب جمع هیئت‌داوران در دو بخش هنری و صنعتی برگزار شد. بخش هنر برگزیده‌ای نداشت و بهزاد بخشی، کتایون پایبندی مطلق، معصومه بویری منجی و مهرآسا لشنی شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش صنعت نیز زهرا قاسم نژاد، فاطمه آتش سخن، فرناز قاسمی و مهرآسا لشنی به‌عنوان برگزیدگان انتخاب شدند.

قرار است طرح برگزیده زهرا قاسم نژاد توسط برند بادی اسپینر به تولید انبوه رسد.