سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صنعت نساجی برای فعالیت خود به مواد اولیه‌ای ازجمله پنبه، الیاف اکلریک و رنگ‌های شیمیایی نیاز دارد که  این کالاها مشمول ارز دولتی نمی‌شوند و نوسان ارز باعث شده قیمت مواد اولیه این بخش  افزایش زیادی داشته باشد. طبیعی است این اقدام در محصول نهایی نیز تأثیر گذاشته و در نهایت موجب افزایش قیمت پوشاک و پارچه در بازار می‌شود. 

در سال‌های اخیر و به شکل مداوم هزینه‌های تولید پارچه و لباس افزایش‌یافته و بخشی از مواد اولیه مانند خوراک پتروشیمی‌ها و مواد اولیه‌ای که توسط دولت تأمین می‌شود، با افزایش نرخ همراه شده که این موضوع منجر به افزایش بهای تمام‌شده محصولات برندها می‌شود.

متأسفانه در شرایط فعلی کلیه تولیدکنندگان این صنعت "نساجی" در تأمین مواد اولیه دچار شرایط بسیار بحرانی هستند و در صورت ادامه این وضعیت کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی این صنعت به‌زودی از ادامه فعالیت و تولید بازخواهند ماند.

لذا طی بررسی و ارزیابی‌های انجام‌شده و اخذ گزارش از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با این صنعت در سراسر کشور، حاکی از این است که شرایط از مرحله بحرانی خارج و ادامه آن نه‌تنها تبعات منفی و اسفباری را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت بلکه بر بی‌ثباتی سیاسی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

علی‌اصغر یوسف‌پور طراح لباس، مدیرعامل برند "آلتا مد" و از داوران هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: امروزه بخشی از طرح‌های درخور طراحان کشور به دلیل نبود مواد اولیه موردنیاز طرح، فرصتی برای عرضه شدن پیدا نمی‌کنند.

یوسف‌پور اذعان داشت: امروزه با افزایش دانش طراحی در کشور و به مدد گسترش شبکه‌های اجتماعی، طراحان ایرانی نیز توانسته‌اند هنر و خلاقیت خود را در سطح وسیع به نمایش گذارند، اما نکته مهم این است که نباید این طرح‌ها به دلیل نبود مواد لازم برای دوخت روی کاغذ باقی بمانند.

او همچنین به تلفیق حوزه مد و لباس با صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: طراحان خوش‌ذوق ایرانی تا جای ممکن تلاش می‌کنند آنچه در پیاده‌سازی طرح موردنظر به آن نیاز است با دستان توانمندشان خلق کنند، اما واقعیت آن است که برخی کمبودها به‌ویژه در زمینه تأمین پارچه موردنیاز طرح از کیفیت بسیاری از آثار تولیدی کاسته است.