به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین سالانه مد و کسب کار ایران "مد و سامیت"، این رویداد در نظر دارد با گرد هم آوردن فعالان، ذینفعان و تصمیم‌گیرندگان کلیدی صنعت مد و فشن به ایجاد و گسترش ارتباطات آن‌ها کمک کند و زمینه را برای به دست آوردن دانش و اشتراک گذاری آن تسهیل نماید.

مهدی معصومی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته‌ مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران موسس و ایده‌پرداز رویداد مدوسامیت است. او فعالیت حرفه‌ای خود در صنعت مد و پوشاک را از سال ۱۳۸۶، به عنوان مشاور کسب و کار با کمپانی‌ها و برندهای پوشاک آغاز کرده است.

معصومی همچنین مدیر پایگاه خبری مد و پوشاک است و در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ ایده پلت‌فرم کسب و کار مدو (MODO) را با هدف گرد هم آوردن اکوسیستم مد و توسعه بستر کارآفرینی این حوزه پایه‌گذاری و در اولین قدم، رویداد کارآفرینی مدوتک ۱ و ۲  را با مجوز و حمایت کارگروه ساماندهی مدولباس کشور و با همکاری جمعی از فعالان استارتاپی و بر طبق استانداردهای بین‌المللی در دی‌ماه ۱۳۹۵ و مردادماه ۱۳۹۶ برگزار کرده است.

معصومی درباره جزئیات نخستین سالانه مد و کسب کار ایران با عنوان "مد و سامیت" گفت: این رویداد یک پلت‌فرم کسب و کار تجاری و پیشرو است که هدف اصلی آن توانمندسازی، ارتقا سطح دانش و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا برنامه‌ریزی شده است و جزئیات زمان و مکان برپایی آن به زودی اعلام خواهد شد.

او با اشاره به لزوم به نمایش گذاشتن آخرین دست‌آوردهای صنعت مد ایران و تسریع روند تطبیق نیازهای مشتری با محصولات تولید شده اظهار داشت: ایجاد تعامل و همکاری فنی و تجاری مابین طراحان، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و مراکز علمی و آموزشی از مهمترین اهداف است و امیدواریم در پی برگزاری این رویداد همچون دو دوره "مد و تک" شاهد ایجاد فضایی خلاق و پویا جهت رشد استعدادها و قابلیت‌های بومی صنعت مُد ایران و همچنین ترویج و گسترش مد ایرانی اسلامی باشیم.

موسس نخستین سالانه مد و کسب کار ایران تأکید کرد شناسایی، معرفی و حمایت از طراحان جوان و خلاق ایرانی، تمرکز بر جنبه‌های تجاری، کارکردگرایی و درک بازار مصرفی مد از اولویت‌های رویداد مدوسامیت است و در تلاشیم تا با ایجاد بستری پرقدرت و خلاق درصنعت مُد داخلی شاهد گردآوری متفکران و پیشگامان عرصه مد باشیم.

معصومی در ادامه به مأموریت و اولویت "مد و سامیت" اشاره و تصریح کرد: مد و سامیت بر آن است تا با ایجاد زمینه‌ای مناسب برای برقرای ارتباط فعالان حوزه مد، برندها و صاحبان کسب و کار، زمینه‌ساز ارتقاء صنعت مد و افزایش توان رقابتی آن در سطح بین‌الملل باشد.

او در خاتمه گفت: رویداد "مد و سامیت" امیدوار است در سال‌های آتی به یکی از مهمترین رویدادهای کسب و کار مد در منطقه تبدیل شود و محلی برای برقراری ارتباطات و تعاملات بین‌المللی در صنعت مد و پوشاک باشد.