سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرامرز فرمانی طراح لباس نام‌آشنایی است که نزدیک به سه دهه است در این عرصه فعالیت می‌کند. او حدود ۲٠ سال است که با عنوان برند "فرامرز فرمانی" فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه طراحی لباس دنبال می‌کند و تاکنون در این زمینه با هنرمندان متعددی چون همایون شجریان، کیهان کلهر حمید نوربخش، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، عماد طالب‌زاده و… همکاری داشته است.

فرمانی درباره برنامه‌های پیش روی خود در سال جدید به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: با توجه به آنچه طی سال‌های اخیر در بازار مد ایران مشاهده شده و از قاچاق لباس گرفته تا نوسانات قیمت دلار، مشکلاتی برای فعالان این عرصه به وجود آمده، اهمیت به حوزه تولید و رونق محصولات مد و لباس ایرانی را یکی از اولویت‌های کار خود می‌دانم.

او افزود: تا پیش از این بیشتر فعالیت‌های من به کارهای سفارشی مزون و طرح‌های سفارشی محدود می‌شد اما با توجه به نام‌گذاری سال 97 به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی، تمام تلاش خود را صرف ورود به بخش تولید انبوه کرده و سعی می‌کنم بخشی از تمرکزم را در طراحی و تولید مد و لباس برای عموم مردم صرف کنم.

این طراح لباس بر لزوم اتحاد و همکاری نهادهای مختلف متولی در تأمین مایحتاج تولیدکنندگان در تمامی صنایع به‌ویژه صنعت پوشاک تأکید و تصریح کرد: ما در بخش‌های مختلفی همچون کمبود نیروی انسانی متخصص مشکل داریم و برای یک تولیدکننده در سطح حرفه‌ای، در اختیار داشتن حتی یک نیروی حرفه‌ای برای نشستن پشت چرخ خیاطی یک اولویت است پس در شرایط فعلی هم تربیت این افراد حائز اهمیت است و هم صرف بودجه و کمک‌های اقتصادی دولت برای افزایش تیراژ تولید از ضروریات است.

فرمانی گفت: نکته دیگر اینکه وقتی طراحان مد و لباس، دست به تولید آثار خود در سطح انبوه می‌زنند نیاز به مرکزی برای عرضه و فروش محصولات خود دارند که این نیز می‌تواند به‌عنوان یک چالش محسوب شود که من و سایر همکارانم یا باید برای این منظور از فروشگاه‌های سطح شهر بهره گیریم و یا خود برای افزایش شعب برندهایمان اقدام کنیم.

این طراح لباس در ادامه به تداوم همکاری با هنرمندان و سلبریتی‌ها در طراحی لباس‌هایشان اشاره کرد و گفت: من همواره طراحی لباس برای چهره‌های شناخته‌شده را با تمام ذوقم انجام داده‌ام که البته معتقدم به دلیل آنکه این افراد بسیار در معرض دید جامعه قرار دارند، آنچه بر تن می‌کنند می‌تواند آن‌ها را به‌عنوان الگو و مدساز معرفی کند پس لازم است این کار با دقت نظر بسیاری انجام شود.

فرمانی در خاتمه گفت: پوشش هنرمندان از بهترین گزینه‌های مدسازی در ایران است که البته این مهم در تمامی دنیا مرسوم است که وقتی هنرمندان و سلبریتی‌ها لباسی را بر تن می‌کنند آن پوشیدنی بیشتر از هر زمان دیگری دیده می‌شود پس همواره این مهم را مورد توجه قرار دهیم که یکی از اصلی‌ترین راه‌های ترویج مد و الگو برای پوشش، همکاری با هنرمندان و چهره‌های محبوب و مردمی است.