به گزارش هنرآنلاین، دومین نمایشگاه جشنواره صنایع دستی فجر با حضور مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و  بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی کشور و جمعی از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی در گالری ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور در مراسم افتتاحیه جشنواره صنایع دستی گفت: در حوزه صنایع دستی در طول سال شاهد برگزاری جشنواره‌های متعددی هستیم اما مهم‌ترین رویداد در این حوزه جشنواره فجر است که امسال برای دومین سال پیاپی شاهد برگزاری آن هستیم.

او افزود: برای برپایی جشنواره صنایع دستی فجر تلاش کرده‌ایم که بهترین آثاری که در این حوزه خلق شده‌اند را انتخاب کنیم و در معرض دید مخاطبان قرار دهیم. بخشی از آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفته‌اند از طریق مسابقه به نمایشگاه راه پیدا کرده‌اند و در بخش دیگر نمایشگاه شاهد نمایش آثار استادان مدعو هستیم.

به گفته نامور مطلق با برپایی جشنواره صنایع دستی فجر فرصتی فراهم می‌شود تا جمعی از هنرمندان این عرصه که در خلوت خود کار می‌کنند شناسایی شوند. همچنین در سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی بانکی در اختیار داریم که اگر کسی قصد داشته باشد با این هنرمندان وارد تعامل شود و به آن‌ها سفارش کار بدهد٬ بتواند با آنها تماس برقرار کند.

 

_DSC3514

او درباره بودجه برپایی این جشنواره گفت: جشنواره فیلم فجر ۱۵ میلیارد تومان بودجه دارد٬ جشنواره تجسمی فجر یک و نیم میلیارد بودجه دارد و بودجه جشنواره صنایع دستی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است و تا زمانی که برای برگزاری این جشنواره ردیف بودجه تصویب نشود ما نمی‌توانیم فعالیت و تبلیغات‌مان را در این عرصه گسترش دهیم.

 

معاون صنایع دستی کشور در خصوص اهمیت برپایی این جشنواره در خانه هنرمندان ایران گفت: همه خانه هنرمندان ایران را با هنرهای مدرن می‌شناسند و برپایی نمایشگاه هنرهای سنتی در این مجموعه شرایطی را فراهم می‌کند که هنرمندان هنرمدرن با هنر سنتی نیز ارتباط برقرار کنند و آشتی میان این هنرها به‌وجود آید.

مرضیه ترکمانیان معاون اداره کل آموزش و توسعه ترویج سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: صنایع دستی در مقایسه با سایر رشته‌های هنری از قدمت و اصالت زیادی برخوردار است و در دومین دوره جشنواره صنایع دستی شاهد نمایش ۴۰۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور هستیم و کارهایی که در این جشنواره در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند بسیار نفیس هستند.

او افزود: همچنین در این جشنواره تعدادی از آثاری که پیش از این نشان مرغوبیت گرفته‌اند در معرض دید مخاطبان قرار گرفته‌اند. همچنین کتاب جشنواره نیز همزمان با مراسم تجلیل که دهم بهمن در سالن شهناز برگزار می‌شود٬ رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه صنایع دستی فجر تا ۱۰ بهمن در گالری ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه جشنواره صنایع دستی فجر عنوان شد.