سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در تاریخ 19 تیرماه 96 و اولین روزگرامیداشت هفته عفاف و حجاب، سومین نمایشگاه مد و لباس استان سمنان با حضور محمدرضا سوقندی، مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین مدیرکل، ریاست اداره آمورزش و پرورش شهرستان سمنان، معاون اداره کل فنی و حرفه ای استان، مسولین سازمان دانش آموزی، مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، مسولین دانشگاه جامع علمی و کاربردی سازمان فنی و حرفه ای شهرستان سمنان ، نماینده بسیج اصناف، ریاست اتحادیه صنف خیاطان و تولید کنندگان پوشاک شهرستان سمنان، مسئولین کانون مساجد استان و دیگر مدعوین افتتاح شد .

تبلیغ و ترویج الگوی مد و لباس سنتی و ایرانی برای اصلاح الگوی مصرف لباس در بین اقشار مختلف و نمایش دستگاههای بافندگی منسوجات استان از مهمترین برنامه‌های سومین جشنواره مد و لباس استان سمنان عنوان شده است.

در این مراسم، محمدرضا سوقندی مدیر کل و رجبی معاون فرهنگی و هنری او در رابطه با نمایشگاه و هفته عفاف و حجاب بیاناتی ایراد کردند. همچنین محسنی مدیر اجرایی نمایشگاه نیز گزارش کار خود را از چگونگی برگزاری نمایشگاه تا این مرحله دراختیار مدعوین قرار دادند.

در این روز از عاطفه نبوی چاشمی که درمسابقات کشوری در رشته فن آوری مد مقام اول را کسب کرده و به مسابقات جهانی راه یافته و اتنا فتحی بعنوان طراح برگزیده جشنواره و از نسرین عباسی بعنوان مقام چهارم مسابقات ملی و مهارت فن آوری مد کشور تقدیر و تشکر کرده و هدایایی به آنان تقدیم شد.

بطور کلی محوریت سومین نمایشگاه مد و لباس سمنان بر سه اساس لباس اجتماع، لباس مدارس و حوزه عفاف و حجاب بنا شده بود.

سمنان

غرفه هایی که در برپایی نمایشگاه همکاری و شرکت کرده عبارت بودند از :

سازمان دانش آموزی، کانون مساجد، بسیج اصناف و بازاریان، آموزشگاه هنر، دانشگاه علمی کاربردی سازمان فنی و حرفه ای، سازمان حفظ آثارو ارزشهای دفاع مقدس، اتحادیه صنف خیاطان مردانه و بانوان شهرستان سمنان و سازمان میراث فرهنگی

درنمایشگاه کارگاه های آموزشی نیز با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزشگاه هنر و اتحادیه صنف خیاطان مردانه بطور رایگان به شرح زیر برگزار شد:

محسنی از آموزشگاه هنر دوخت با آموزش دو مدل چادر دانشجویی  و چادر ملی

مومنی از آموزشگاه هنر با آموزش دوختهای تزیینی بر روی لباس

علیانی از اتحادیه صنف مردانه با آموزش دوخت لباس مردانه

فتحی از دانشگاه علمی کاربردی با آموزش کار با مانکن یا الگو سازی حجمی

در تاریخ 26 تیر ماه نیز با حضور مسولین مربوطه و غرفه داران جلسه آسیب شناسی نمایشگاه درباره نقاط قوت و ضعف آن بحث و تبادل نظر شد تا نمایشگاه های آینده موثرتر واقع شود.