سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مراسم اختتامیه بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های نمایشگاه قرآن واقع در نیم طبقه دوم شبستان اصلی مصلی برگزار و به صورت زنده از رادیو قرآن پخش شد.

وزیر ارشاد در این مراسم با اشاره به این که  بودجه حوزه قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصویب مجلس شورای اسلامی دو برابر می‌شود، گفت: امیدوارم در این شب‌ها به پاس خون شهید محراب در توسعه فرهنگ قرآن و عترت گام‌های بیشتر و اساسی برداریم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با کمک همه نهادهای فرهنگی اعم از نهادهای دینی، حوزه‌های علمیه، نهادهای مردمی، مؤسسات قرآنی که بیش از ٥ هزار از آن‌ها فعال هستند، آستان قدس رضوی، شهرداری‌ها و ... برای رسیدن به توسعه مسیر قرآنی قدم برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راه نجات کشور از آسیب‌های اجتماعی گسترش فرهنگ قرآن و عترت است. اگر می‌خواهیم جامعه‌ای مناسب، اخلاق مدار و با فضیلت داشته باشیم باید از چشمه‌های پر فیض قرآن و عترت بنوشیم.

صالحی امیری گفت: قرآن کریم اقیانوسی است که همه می‌توانند از آن سیراب شوند. راه نجات از خشونت، جنایات و ترور و ... بازگشت به فرهنگ قرآنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: راه عبور از فریب، شایعه، افترا و ... نهج البلاغه است. تقارن روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) و آیین پایانی نمایشگاه قرآن معنای وثیق دارد که قرآن و عترت برای همیشه تاریخ به هم وابسته‌اند.

وی گفت: قرآن نور است و وقتی در انوار قرآن قرار می‌گیریم از ظلمت فاصله می‌گیریم. نمایشگاه قرآن هم برای نظام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار است.

صالحی امیری افزود: بر این باوریم که باید روح و گفتمان قرآنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی جاری و ساری باشد و نگاهی همه جانبه نگر، برنامه ریزی شده و بلند نگر در این زمینه داشت.

وی ادامه داد: امروز بابد در مهدکودک‌ها و دبستان‌ها در حوزه قرآن و عترت سرمایه گذاری کنیم. برای اینکه به مطالبات مردم پاسخگو باشیم باید مسیر خود را با مسیر قرآن و عترت انطباق دهیم.

صالحی امیری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند همه ظرفیت‌های خود را در جهت توسعه فرهنگ قرآنی بسیج کند.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی وحدت گفتمانی وجود دارد و هیچ کس در این سرزمین مخالف با گسترش این فرهنگ نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آسیب‌های اجتماعی در نتیجه بی توجهی به گسترش فرهنگ قرآنی است. امسال در نمایشگاه توجه به فضای مجازی، کودک و نوجوان و حوزه‌های هنری محسوس بود.

وی افزود: فضای مجازی فرصت بزرگی برای توسعه فرهنگ قرآنی است و نباید از آن غافل ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال پیام قرآن و عترت در جهان دارند.

صالحی امیری گفت: سال آینده باید امور اجرایی نمایشگاه قرآن را نیز مانند نمایشگاه کتاب به صنوف مرتبط واگذار کرد و سیاستگذاری بر عهده وزارتخانه و معاونت قرآن و عترت باشد.

وی افزود: توسعه فرهنگ قرآن و عترت باید به باور تبدیل شود و مردم از عمق جان احساس نیاز به قرآن داشته باشند.

در این مراسم برگزیده‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلف شناخته شدند که اسامی برگزیدگان بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به شرح ذیل اعلام شد:

ضمن تقدیر از غرفه عصر عاشورا

برگزیده: غرفه سندس با مدیریت مهدی جوادی

برگزیده: غرفه دوخت ریاگان چادر با مدیریت: آقای اسدالله سلیمانی

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال با شعار "قرآن، اخلاق، زندگی" از هشتم خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا و هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای علاقه مندان بود.

امسال بخش‌های متنوعی مانند نشست‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب، ارائه مشاوره در حوزه عفاف و حجاب، غرفه من حجاب را دوست دارم، گالری عرضه محصولات برگزیده در حوزه عفاف و حجاب، طرح نذر حجاب، کارگاه دوخت رایگان چادر و مهد کودک عفاف و حجاب در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم برپا شد.