به گزارش هنرآنلاین، به مناسبت بهار داستان‌های ایرانی مجله در مجموعه‌ای عاشقانه گردآوری شده‌اند. 6 داستان از هوشنگ مرادی کرمانی، محمد صالح‌علا، علی خدایی، فریبا وفی... که هر کدام در فضایی متفاوت نوشته شده‌اند اما رنگ و بویی از عشق دارند. دیگر جذابیت مجله هفت داستان‌ خارجی است که هر داستان از یک زبان ترجمه شده. مژده دقیقی، محمود حسینی‌زاد، اصغر نوری، آیت حسینی و... داستان‌ها را از انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و... برگردانده‌اند.

اسفند و فروردین هر دو مناسبت روز مادر و روز پدر را در خود دارد. زندگی‌نگاره‌های «جست‌وجو در باغ درونی» نوشته‌ی فرشته احمدی و «اسم پدرم لطفی بود» از یکتا کوپان در بخش درباره‌ی زندگی با نظر به این دو مناسبت فراهم آورده شده‌اند.

بخش روایت‌های مستند مجله با موضوع سفر (که با نوروز و تعطیلات نوروزی قرین است) تهیه شده. لیلا نصیری‌ها از سفر به شهرهایی با نام‌های عجیب نوشته و مجید سعیدی در عکس‌هایش نوروز مزارشریف را ثبت کرده.

از دیگر مطالب خواندنی ویژه‌نامه نوروزی مجله «زندگی دوگانه‌ی لیلا» است که مانند سال گذشته به شیوه‌ی «امدادی» نوشته شده؛ داستانی در دو ژانر مختلف و با هشت نویسنده. داستانی‌ها یک شروع مشترک را در اختیار دو گروه چهارنفره از نویسندگان قرار داده‌اند تا یک گروه در ژانر طنز و گروه دیگر در ژانر ملودرام آن را ادامه دهند. هر نویسنده بعد از نوشتن بخش خود، ادامه‌ی داستان را به نویسنده‌ی بعدی سپرده.

داستان‌ها و روایت‌هایی از کامبیز درم‌بخش، گیتا گرکانی، مژده الفت، نفیسه مرشدزاده، حامد اسماعیلیون، محمدرضا فرزاد، ایمان صفایی، محمد طلوعی، احسان عبدی‌پور، مهدی رجبی، احسان لطفی، سینا دادخواه، اوسامو دازای، نجیب محفوظ، فرناندو سورنتینو، فرانتس بارتلت، دیوید سدریس، یودیت هرمان و یی‌یون‌لی از دیگر مطالب این شماره است. هفتادوپنجمین شماره‌ی ماهنامه داستان همشهری در 410 صفحه با قیمت 9000 تومان، از اواسط اسفند در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.