سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در آستانه اربعین حسینی  خبر انتشار کتاب "توشه اربعین" در دفتر نشر معارف منتشر شد.

کتاب "توشه اربعین" به نوشته سید مجتبی حسینی شرحی است بر زیارت اربعین که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب "توشه اربعین" چنین می‌خوانیم: "در زیارت عاشورا، محبت به حق و ولی و نفرت از باطل و اهل آن از دها می‌جوشد و از حنجره‌ها می‌خروشد. زائر در زیارت عاشورا با شور و حرارت در مصیبت سیدالشهدا به حضرت و یارات او سلام می‌دهد، از دشمنانشان تبری می‌جوید و در آخر سر به سجده شکر الهی می‌گذارد. زیارت اربعین شامل مبانی  معرفتی از قضیه عاشورا و بازسازی  اعتقادی و انتشار معرفت آن واقعه عظیم است. فضای زیارت اربعین افقی از روشنگری به زائر می‌بخشد و او را به مقامی می‌رساند که می‌تواند هم ردیف خداوند و انبیا و ملکه شهادت دهد."

حسینی در این کتاب تاکید دارد که این زیارت علاوه ‌بر تثبیت و تقویت دین و مذهب، آثار عظیمی از خود بر جای می‌گذارد که مهمترینش پاک کردن دل‌ها مومنان از گناهان است و بر همین اسا حسینی در کتاب عنوان می‌کند که زیارت اربعین شامل مبانی معرفتی  از  قضیه عاشورا و بازسازی اعتقادی و انتشار معرفت آن واقعه عظیم است.

سیدمجتبی حسینی در خانواده‌ای سیستانی در شهر مشهد و در خانواده‌ای روحانی متولد شد. او نزد  آیات عظام؛ عباس واعظ طبسی، اشکذری، ابوالقاسم خزعلی، مرتضی مطهری، سید محمدرضا گلپایگانی، میرزا جواد تبریزی، حسین وحید خراسانی درس خوانده است. از او  تاکنون بیش از ۲۰ تالیف در حوزه دین‌پژوهش داشته و بیش از هزار ساعت سخنرانی منتشر شده است.

کتاب "توشه اربعین" را می‌توانید با قیمت ۱۰ هزار تومان تهیه کنید.