هنر آنلاین: حسین شکیب راد مدیر خانه نوجوان از مهمانان غرفه خبرگزاری هنرآنلاین در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها، در مورد فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: غالب فعالیت‌های موسسه خانه نوجوان که هشتم آبان یک ساله شد توسط خود نوجوان‌ها انجام می‌شود. یعنی چارت اداری را هم نوجوان‌ها اداره می‌کنند و در آن فعالیت دارند. فعالیت‌های مختلفی را در این موسسه تعریف کردیم که در ساحت فرهنگی و هنری است.

او افزود: اکثر قریب به اتفاق فعالیت‌های‌مان در عرصه فرهنگی و هنری تعریف می‌شود. فیلم، تئاتر و ادبیات؛ بچه‌ها بنابر علاقه خودشان در واقع وارد این فضا می‌شوند، ایده‌هایی می‌آورند و حمایت می‌شوند تا این ایده‌ها را به سرانجام برسانند.

مدیر خانه نوجوان گفت: یکی از خروجی‌های اصلی بچه‌ها "روزنامه خانه نوجوان" است که صرفا مثل خیلی از نشریات که برای نوجوان‌ها منتشر می‌شود این‌گونه نیست که بزرگترها برای نوجوان‌ها بنویسند، بلکه خود نوجوان‌ها هستند که مطالب این روزنامه را می‌نویسند.

شکیب راد ادامه داد: برای این که به پختگی لازم برسند ما برای آن‌ها دوره‌های آموزشی رایگان می‌گذاریم، دوره آموزش خبرنگاری و عکاسی می‌گذاریم این‌ها بعد از آموزش تصمیم می‌گیرند که محتوا چه چیزی باشد و بعد می‌روند برای انجام کار روزنامه.

وی گفت: برای حوزه‌های دیگر هنری، ما با شبکه امید که مخصوص نوجوانان است و از اول مهرماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده یک تعامل جدی برقرار کردیم که بچه‌های خانه که به نوعی هواداران خانه امید محسوب می‌شوند برای مثلا اجرا آموزش مجری گری می‌بینند و برترین‌ها که می‌توانند مدرک مورد نظر را به دست بیاورند در شبکه امید برای اجرای برنامه حاضر می‌شوند.

مدیر خانه نوجوان اظهار داشت: هدف ما این است که بتوانیم برای مدیران فرهنگی آینده کشور کاری کنیم. الزاما هدف ما این نیست که بازیگر پرورش بدیم. اگر آن فرد در جایگاه مدیریت قرار گرفت، قشر بازیگر و  قشر هنرمند را بهتر درک کند تا بتواند برای آن‌ها کار مفیدی را پیش ببرد.

او گفت: ما تجربه‌ای در دهه هفتاد داشتیم به نام کانون روزنامه‌نگاران جوان، خیلی از دوستانی که در آن دوره آموزش دیدند امروز از اهالی جدی رسانه و مطبوعات هستند و در حوزه‌های مختلف رشدشان را از کنار همین انجمن دارند. بسیاری از همین عزیزان آمادگی این را دارند که در پروسه‌های آموزشی به ما کمک کنند. البته ارتباطی که با شاخه‌های مختلف هنری برقرار کردیم به صورت کلی به ما کمک کرده که در بحث آموزش بتوانیم از دستگاه‌های مختلف کمک بگیریم.

شکیب راد در خاتمه افزود: جذب و شناسایی هم بخش از فعالیت‌های ماست که با نهادهای مربوط به نوجوان ارتباط گرفتیم تا بچه‌های فارغ التحصیل آن‌ها به ما بپیوندند.