به‌بهانۀ برپایی دوازدهمین دورۀ نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت در شهر همدان، خبرنگار سرویس ادبیات هنرآنلاین در گفتگویی با «حسین موذن» دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی، پی‌گیر کم و کیف ماجرا شد. بی‌تردید چنین اقداماتی به‌شرط برگزاری هوشمندانه و دقیق می‌تواند با توسعۀ کتاب‌خوانی نقش موثری در نشر مفاهیم و معارف فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد کند. چیزی که نیاز فوری امروز جامعۀ ما به‌حساب می‌آید.

آنچه در ادامه می‌خوانید چکیده گفتگوی ما با ایشان است.

* نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت از سال 1388 با هدف حمایت از ناشرین و رساندن بی‌واسطۀ کتاب دفاع‌مقدس به‌دست مردم راه‌اندازی گردید. از نخستین دوره به میزبانی اصفهان تا سال 1401 که یازدهمین دورۀ این نمایشگاه در شهر قم برپا شد، شهرهای تهران(سه مرتبه)، بندرعباس، تبریز، مشهد(دو مرتبه)، کرمان و شیراز میزبان نمایشگاه تخصصی دفاع‌مقدس بوده‌اند. دوازدهمین دورۀ نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع‌مقدس هم امسال همزمان با برگزاری کنگرۀ ملّی 8000 شهید استان همدان در مرکز این استان برپا می‌شود.

* انتظار داریم که حدود 120 ناشر در این نمایشگاه حاضر شده و چیزی بین 7 تا 8 هزار عنوان کتاب را به مخاطبین ادبیات پایداری عرضه کنند. بحمدالله نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس هر سال سر و شکل بهتری به خود می‌گیرد.

* مطابق هماهنگی‌های به‌عمل آمده دوازدهمین نمایشگاه از پانزدهم تا بیست‌ویکم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر همدان برگزار خواهد شد.

* امسال هم به‌مثل سال‌های گذشته بن خرید کتاب در اختیار دانش‌آموزان، دانشجوها و طلاب قرار می‌گیرد تا نوجوان‌ها بتوانند کتاب‌های مورد علاقه‌شان را از نمایشگاه تهیه کنند.

* در کنار فروش کتاب شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع ادبیات پایداری و برنامه‌های رونمایی از کتاب‌های تازۀ ناشرین هم خواهیم بود.

* سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و بسیج، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه همدان مسئولین برپایی این نماشگاه هستند.

* مهلت ثبت نام دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت تا ۴ مهر در نظر گرفته شده و ناشرین می‌توانند با ورود به سامانۀ  register.tibf.ir درخواست خود را به ثبت برسانند و در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی نمایشگاه به‌شمارۀ ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۹ - ۳۲۰ – ۳۲۱ تماس بگیرند.

  

photo_2023-09-19_19-49-53