به گزارش هنرآنلاین، کتاب «اگر نی پرده‌ای دیگر بخواند؛ روایت ۲۱ نویسنده ایرانی از اربعین حسینی (ع)» به تازگی با دبیری لیلا مهدوی توسط انتشارات کتابستان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

لیلا مهدوی درباره چرایی انتشار کتاب «اگر نی پرده‌ای دیگر بخواند» می‌گوید: «ایده اولیه تألیف این کتاب وقتی شکل گرفت که مطلبی درباره اهمیت روایت در جهان امروز خواندم؛ تمرکز آن نوشته بر این بود که روایت، زبان امروز دنیا است، بویژه در برهه حساس فعلی که نقش مهم‌تری هم می‌توان برای آن یافت. البته نه اینکه بخواهم آن را با داستان‌نویسی و دیگر قالب‌های نوشتاری مقایسه کنم و ارزش آنها را کمتر جلوه بدهم! من خودم داستان‌نویس هستم و برای آن نیز کارکردهای زیادی قائلم. منتهی برای گره زدن تفکرات نسل جدید به فرهنگ عاشورا ما به چیزی بیشتر از رمان و داستان کوتاه نیاز داریم و این مسأله‌ای است که به ضرورت آن اعتقاد بسیاری دارم.»

این نویسنده و منتقد ادبی معتقد است: «مطالعه مطلبی که به آن اشاره کردم تلنگری برای هدایت سیر مطالعاتی‌ام درباره اهمیت زبان روایت شد و من که هر سال، در آستانه فرارسیدن عاشورا، دغدغه‌ام انجام کاری برای جلب توجه هرچه بیشتر مخاطبان به این واقعه بزرگ تاریخی بود به فکر بهره‌مندی از زبان روایت افتادم. البته اینکه بخواهم مدعی تلاش برای حفظ روایت عاشورا بشوم ادعای بزرگ و نادرستی است، اما به کمک دیگر دوستانی که در عملی ساختن این ایده و انتشار کتاب مذکور همراهی‌ام کرده‌اند کوشیده‌ایم تا رشته روایت‌های موجود در این کتاب را به یکدیگر گره زده و پیش روی مخاطبان بگذاریم.»

همان‌طور که در مقدمه این اثر هم اشاره شده کتاب «اگر نی پرده‌ای دیگر بخواند» در بردارنده بیست و یک روایت عاشقانه از عاشورا تا اربعین است؛ نوشته‌هایی که آنها را می‌توان قصه‌های افرادی دانست که هر یک به طریقی در نقطه «حب‌الحسین» به هم رسیده‌اند. احسان رضایی، محمود جوانبخت، نیما اکبرخانی، لادن عظیمی، مرتضی درخشان، زهرا اسعد بلند دوست، مبین رستمیان، فردین آریش و… از جمله نویسندگانی هستند که روایت‌های آنان را با موضوع اربعین و عاشورا در این کتاب می‌خوانید.

در نگارش این اثر نویسنده‌هایی از جمله فردین آریش، زهرا اسعد بلند دوست، نیما اکبر خانی، سیده مارال بابایی، محمود جوانبخت، مرتضی درخشان، مبین رستمیان، احسان رضایی، محمدصالح سلطانی، فاطمه شایان‌پویا، نفیسه شیرین‌بیگی عظیمی، پگاه صراف، نگین عظیمی، محمدصادق علیزاده، اسماً غفاری، کامیاب، لیلا مهدوی، سید میثم موسویان، راضیه ولدبیگی و هاشم نصیری حضور داشته‌اند.

این کتاب با ۲۶۸ صفحه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر