به گزارش هنرآنلاین، در این مسابقه کتابخوانی سه اثر «عقیله»، «مقتل حسینی نوجوان» و «پرنده در گودال» به عنوان منبع مطالعاتی انتخاب شده است که رده‌های سنی مختلف از کودک، نوجوان تا بزرگسال را در بر می‌گیرد. همانطور که افراد با اعضای خانواده به مراسم عزاداری می‌روند می‌توانند به صورت خانوادگی نیز در این مسابقه شرکت کنند.

 
کتاب «عقیله» از انتشارات آستان قدس رضوی مستندی داستانی از زندگی بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری (س) براساس منابع مستند تاریخی است که با قلم شاعرانه و فاخر الهام امین، به همه ابعاد و جوانب حیات مبارک آن حضرت، نگاهی جامع دارد که در سال ۱۴۰۱ به عنوان اثر برگزیده هجدهمین دوره کتاب سال خراسان رضوی در بخش ادبیات داستانی شناخته شده و در پانزدهمین جشنواره جایزه ملی جلال آل احمد و کتاب سال جمهوری اسلامی عنوان شایسته تقدیر را در بخش آثار مستندنگاری به خود اختصاص داده است.
 
کتاب «مقتل حسینی نوجوان» از انتشارات معارف با قلم شیوای علی شعیبی، با زبانی ساده و ارائه مطالب مفید و کاربردی نوجوانان را با واقعه کربلا و اتفاقات محرم سال ۶۱ هجری قمری و ابعاد قیام تاریخ امام حسین (ع) و یاران وفادارش و دلیل شکل‌گیری آن آشنا می‌کند. 
 
«پرنده در گودال» اثری از انتشارات جمکران دربرگیرنده قصه‌ای کودکانه با زبان نمادین است که مسلم ناصری در این اثر حوادث روز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را برای کودکان روایت می‌کند. 
 
علاقه‌مندان به حضور در این پویش می‌توانند با ارسال کد قرعه‌کشی و پاسخ سوالات در قرعه‌کشی این دوره از مسابقات شرکت کنند.
 
کتاب‌های مسابقه از طریق فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب و به‌نشر به آدرس www.patoghketab.ir و www.behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
 
هم چنین افرادمی‌توانند علاوه برمراجعه به کتابفروشی‌های پاتوق کتاب، به‌نشر و مسجد جمکران با ارسال عدد ۵ به ۳۰۰۰۸۵۸۵، کتاب‌های پویش مطالعاتی «وارث» را تهیه کنند و از جوایز این دوره از مسابقات از جمله ۲۰۰میلیون ریال جوایز نقدی، ۱۵کمک هزینه سفر اربعین و مشهد مقدس، ۳جایزه متبرک و ویژه از طرف حرم مطهر امام رضا (ع)، و جوایز دیگر بهره‌مند شوند.
قرعه کشی «۱۵ کمک هزینه سفر اربعین و مشهد» بصورت هفتگی در فروشگاه‌های پاتوق کتاب برگزار می‌شود و قرعه کشی نهایی ۱۱ مهرماه همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) برگزار خواهد شد.