به گزارش گروه فرهنگ و ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین؛ داستان بلند «139» روایتی از زندگی شخصیتی است که در تلاطم‌های زندگی محک زده می‌شود تا در کوران دوران رشد کند و در سر منزل مقصود خواننده را به تأمل وا دارد.

این داستان بلند عاشقانه دومین کتاب مستقل مریم صادقی است که منتشر می‌شود و کتاب 139 با گرایش مذهبی به زندگی نجیب زاده روستایی می‌پردازد که از بد روزگار قدم به کلانشهر تهران می‌گذارد. او که دوازده بهار بیشتر برخود ندیده، وظیفه سنگینی روزگار بر گرده‌اش نهاده تا مخارج زندگی خود و خانواده، این تنها میراث پدری را متقبل شود. از ابتدا با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. همچنان که در اسیاب روزگار صیقل خورده، با سر لوحه افکارش که همانا مهر و مودت و احترام به همه، بزرگ می‌شود همین نگرش او را نزد همه عزیز و گرامی می‌دارد. تا اینکه فرشته زیبا رویی دل پر مهر او را می‌رباید تا طعم شیرین عشق و دلدادگی را بچشاید. اما خانواده دختر ممانعت ورزیده و این دو دلداده را از هم جدا می‌سازند. سرنوشت نیز بیکار نمی‌ماند، حوادث سهمگین برای یونس، پسرک عاشق رقم می زند. علیرغم همه اتفاقات ناخوشایند او بر تقدیر خویش گردن می‌نهد و عصیان نمی‌کند. تا اینکه در یاس و حرمان در لحظاتی که خود را در یک قدمی پایان زندگی می‌بیند، دلدار رخ می‌نماید.

در کتاب فوق نویسنده مجموعه ایی از اضداد را همچون شر و خیر زشت و زیبا و مردی و نامردی و غم و شادی و.... را به رشته تحریر درآورده، نزد مخاطب به اشتراک گذاشته و او را تا پایان داستان همراه می‌سازد.

کتاب «139» روایتی از به قلم مریم صادقی است که توسط انتشارات حدیث قلم منتشر شده است.

قرار است این کتاب  چهارشنبه 21 تیرماه 1402 ساعت 18 با حضور حمیدرضا خنویی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار بایرامی رئیس سازمان ادبیات دفاع مقدس، حجت الاسلام مهدی جهان و استاد ابوالفضل درخشنده در کافه کتاب ناشر (انتشارات حدیث قلم) رونمایی شود.

رونمایی کتاب «139» 21 تیرماه 1402 از ساعت 16 تا 18 در کافه کتاب ناشر (انتشارات حدیث قلم) واقع در تهران، سوهانک، میدان شهید سوهانی، بلوار ندا، ورودی برج‌های آتی ساز 2، برج زنبق صورت می‌گیرد.