به گزارش هنر آنلاین ،آرش رئیس‌دانا (مدیر کتابفروشی نگاه استان تهران) در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص سامانه خرید از کتابفروشی بیان کرد: عضویت در این سامانه سبب شد تا کتابفروشی خود را برای مخاطبانی از کل ایران به نمایش بگذاریم و این از بهترین مزیت‌های سامانه به شمار می‌رود.

او با طرح این نکته که باوجود سامانه خرید از کتابفروشی هرکسی در هر زمانی می‌تواند کتاب خرید کند، تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها کتابفروشی کمتری دارند یا همه کتاب‌های منتشر شده در آن‌ها موجود نیست؛ اما با این سامانه فروش کتاب به تمام شهرهای کشور صورت گرفت و محدود به موقعیت جغرافیایی کتابفروشی نیست.

وی افزود: در سامانه خرید از کتابفروشی می‌توان کتاب‌های قدیمی و کمیاب بسیاری را یافت که از سوی کتابفروشی‌های گوناگون عرضه می‌شود. به‌واقع ارائه همه کتاب‌هایی که در کتابفروشی موجود است به مردمانی از سراسر کشور برای مخاطب و کتابفروش ایجاد انگیزه می‌کند

مدیر کتابفروشی نگاه در ادامه مطرح کرد: به نظرم باید به جنبه اقتصادی در بحث کتاب و فرهنگ توجه ویژه‌ای نشان داد که تا حدودی با فعالیت این سامانه این امر به ثمر رسید. از سویی نیز با توجه به اقتصاد جامعه تسهیلاتی که مخاطبان و کتابفروشان با بهره از این سامانه کسب می‌کنند به هر دو قشر کمک می‌کند.

او با طرح این نکته که نیاز است تا از سوی کتابفروشی‌ها و نهادهای مختلف به تبلیغات در این زمینه پرداخته شود، عنوان کرد: ظهور سامانه خرید از کتابفروشی سبب شد تا کتابفروشی‌ها بتوانند با سایت‌هایی که کتاب را با تخفیف بسیار ارائه می‌دهند، رقابت کنند.

وی ضمن بیان اینکه سامانه خرید از کتابفروشی تا حدودی از نظر اقتصادی به کتابفروشی کمک خواهد کرد، ادامه داد: این سامانه برای فعالیت کتابفروشی‌ها نیز مناسب است و می‌تواند جایگزین سایت کتابفروشی‌ها باشد. درواقع با فعالیت در این سامانه نیازی به سایت شخصی نخواهند داشت.

آرش رئیس‌دانا در پایان با بیان اینکه بخش پشتیبانی سامانه خرید از کتابفروشی به خوبی فعالیت کرد، گفت: جست‌وجوی کتاب در سامانه خرید از کتابفروشی طی این چند ماه فعالیت بهبود پیدا کرده است اما لازم است این امکان بیش از پیش تسهیل شده و بهینه شود تا کتاب‌ها راحت‌تر در میان انتخاب کاربران جای گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به «سامانه خرید از کتابفروشی» به نشانی c.ketab.ir ضمن ثبت‌نام، کتاب‌های مورد نظر خود را از کتابفروشی‌های عضو خریداری و با پرداخت صرفا هشت هزار تومان برای هر بسته پستی از هر نقطه کشور، کتاب‌‌های خریداری شده را در نشانی ثبت شده تحویل بگیرند.

خریداران و کتابفروشان می‌توانند برای دریافت راهنمایی درباره فرآیندهای ثبت‌نام، خرید و فروش کتاب از طریق «سامانه خرید از کتابفروشی» از ساعت ۹ تا ۱۸ با شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ (مرکز پشتیبانی و پاسخگویی) تماس بگیرند.