گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: بازپور با این توضیح که «مومیایی شبیه عشق من است» شامل هفت داستان کوتاه «هتریک کنکور»، «بیست و چهارم آبان»، «آزمون تیزهوشان»، «کلاس دوم دبستان»، «صبح جمعه»، «چرخ و فلک» و «فقط کمی دورتر» است به هنرآنلاین گفت: کتاب در راوی‌ اول شخص، راوی سوم شخص محدود، راوی سوم شخص دانای کل در شهرهای اردبیل، اهواز، کرج و اصفهان برای نسل جوان روایت شده‌اند.

او که در این مجموعه به مسایل و دغدغه‌های نسل جوان پرداخته است، ادامه‌داد: تلاش کردم نوع نگاهم را متفاوت‌تر از قبل به موضوعات و دغدغه‌های نسل جوان داشته باشم. موضوعات و مسایلی مثل بیکاری، کنکور، سربازی و ازدواج را انتخاب کردم که از موارد و سوژه‌های داغ برای نسل جوان است. برای جذب مخاطب نسل جوان و صلح این نسل با ادبیات، باید در سمت و سویی بنویسیم که مخاطب انتظار دارد. عدم تولیدات فکری و فرهنگی، مسبب آثار جبران ناپذیری خواهد شد.

بازپور که ایجاد و پیوند مابین سطرها و ارتباط نامحسوسی را میان داستان‌ها خلق کرده به‌طوری‌که در هر داستانی نشانه‌ای از داستان دیگری وجود داشته باشد، افزود: به‌ شخصیت‌‌های فرعی به میزان شخصیت‌های اصلی پرداختم و تیپ‌های مختلفی را در شهرهای متفاوتی نوشتم. شاعرانگی در داستان را می‌پسندم و در تلاشم که از شاعرانگی و حس‌آمیزی و تک‌بیت‌های مرتبط با موضوع داستان، در داستان‌ها استفاده کنم.

۲۰۲۳۰۲۲۵_۰۹۴۸۱۰

او با بیان این که بی‌تردید هزینه‌های پرداختن به هنر و ایجاد بستری برای هنرمندان، قطعا کمتر از هزینه‌های نپرداختن به آن است، تصریح‌کرد: ادبیات می‌تواند پلی برای ایجاد صلح، صمیمیت و بستری برای گسترش تفکرات و ایده‌های نسل جوان باشد و آن‌ها را هدایت کند. وظیفه‌ نویسندگان جوان، نوشتن دغدغه‌های نسل جوان است. تمایل دارم همیشه به مسایل اجتماعی و دغدغه‌های جوانان در داستان‌هایم و اشعارم بپردازم. ایجاد بستری برای رشد و پیشرفت جوانان هنرمند، باعث ارتقای سطح فرهنگ عمومی خواهد شد؛ امیدوارم به جوانان بیشتر بها دهیم.

کتاب «مومیایی شبیه عشق من است» توسط انتشارات تیماج با طراحی جلد سیاوش برادران به چاپ رسیده است.