گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مجید ملامحمدی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، با این توضیح که کتاب «داستان‌هایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از مجموعه هفت جلدی است که نشر جمکران منتشر کرده، به هنرآنلاین گفت: موضوعات مرتبط با معصومین همیشه برایم جذاب است. زندگی آن‌ها پر از پند و حکایات تاثیرگذار برای بچه‌ها است. سعی دارم حکایت و زندگی‌نامه اهل بیت را به شکل مناسبی برای کودکان بازآفرینی کنم.  

او با بیان این که کتابش درباره حضرت زهرا(س) برای کودکان نثری امروزی دارد، افزود: نباید حکایات معصومین خشک و کلیشه‌ای روایت شوند. لازم است داستان‌پردازی صورت بگیرد و شخصیت‌های مثبت و منفی داستان به‌گونه‌ای باشد که بچه‌ها با آن‌ها ارتباط برقرار کنند ضمن این که خود حضرت را به خوبی بشناسند و از سیره و سخنان ایشان الگوبرداری کنند.  

سردبیر ماهنامه «پوپک» با این توضیح که برای نگارش کتاب سعی دارد از منابع دست اول شیعی بهره ببرد، ادامه‌داد: خوش‌بختانه اطلاعات دینی و آشنایی کافی با منابع معتبر دارم. از آثاری که در میان تاریخ‌نگاران و تاریخ‌نویسان معروف است به زبان فارسی و عربی بهره می‌برم. از بین آن‌ها مطالبی که مناسب سن مخاطب کودک است را به‌صورت داستان می‌نویسم.

ملامحمدی با تاکید بر این که حوزه ادبیات دینی بسیار گسترده است، تصریح‎کرد: مثلا آثار داستانی می‌تواند  درباره تاریخ اسلام، قصه‌های قرآن، تاریخ اصحاب پیامبر و ائمه یا سخنان اهل بیت و احادیث، مسایل اخلاقی که گفتن و نوشتن آن تاثیری در کودکان دارد، باشد. مهم این است نکات مفید و اخلاق موثر را به مخاطب کودک انتقال دهد.

او بیش از ۲۰۰ اثر منتشر شده متشکل از شعر، داستان، تحقیق ادبی و دینی دارد. عمده آثارش درباره مضامین دینی، اخلاق، زندگی اهل بیت و داستان‌های قرآن است.