گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رضا حامدی‌خواه نویسنده و کارگردان، با این توضیح که مجموعه داستان «شکار کبک» را در دوران قرنطیه ناشی از ویروس کرونا نوشته است به هنرآنلاین گفت: این مجموعه از پنج داستان با عناوین «جن و مار و تفنگ دهن‌پر»، «شکار کبک»، «بزن به دوغ تازه خدا وسیله سازه»، «پلنگ‌کش» و «بچه شهری» تشکیل شده است. 

او با بیان که داستان‌ها بخشی از جغرافیای خراسان را ترسیم می‌کنند، ادامه‌داد: خراسان وسعت بسیار زیادی دارد؛ بخشی از آن که شامل سبزوار و قسمت جنوب غربی این شهرستان می‌شود با منطقه خارتوران مجاورت دارد و زیستگاه حیات‌وحش است اما کمتر مورد توجه گرفته و هیچ مطلبی در فضای مجازی، پژوهش‌ها و کتاب‌ها درباره این خطه نمی‌بینیم. به این دلیل شاید این داستان‌ها بهانه‌ای بود که به موقعیت این منطقه، حال و هوا و ویژگی‌های فرهنگی این منطقه بپردازم. رخدادهای پنج داستان نیز در یک یا دو روستای این منطقه که خالی از سکنه شده اتفاق می‌افتد.

حامدی‌خواه که هر پنج داستان را براساس خاطرات کودکی خود نوشته است، افزود: مجموعه داستان «شکار کبک» در دهه ۵۰ می‌گذرد. ضمن این که به گویش و ادبیات منطقه خارتوران که فارسی دری است توجه داشتم و به‌نوعی می‌خواستم ادای دینی به ضبط و ثبت گویش و ادبیات این منطقه کرده باشم.

حامدی‌خواه پیش‌تر کتاب «نمایش تلویزیونی» را با بخش‌های «دیدگاه‌های متداول درباره نمایش تلویزیونی»، «پیشینه نمایش تلویزیونی در ایران»، «شناخت ساختارهای تولید نمایش در تلویزیون»، «نمایش تلویزیونی چیست؟»، «انواع  نمایش تلویزیونی»، «متن نمایش تلویزیونی و نگارش آن»، «کارگردانی نمایش تلویزیونی»، «بازیگری در نمایش تلویزیون» و «نمایش تلویزیونی در عصر رسانه‌های دیجیتال و مجازی» نوشته است.

او مجموعه داستان «شکار کبک» و کتاب «نمایش تلویزیونی» را به ناشر سپرده ولی ترجیح می‌دهد تا قبل از انتشار، نامی از ناشر هر دو کتاب‌ برده نشود.