گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هادی خورشاهیان شاعر و نویسنده، با این توضیح که کتاب «دزدیدن آدم‌رباها» در انتشارات محراب قلم مراحل چاپ را طی می‌کند به هنرآنلاین گفت: این رمان نوجوان داستان پلیسی و طنز دارد و توسط مجید صابری‌نژاد تصویرگری شده است. خانواده‌ای گرفتار آد‌‌م‌رباها می‌شوند اما طی اتفاقاتی داستان شکل دیگری به خود می‌گیرد و این خانواده آدم‌رباها را می‌دزدند.

او که مجموعه داستان «کلمات نوه‌های پدربزرگند» را برای چاپ به انتشارات سروش سپرده، ادامه‌داد: این کتاب شامل ۲۵ داستان با عناوین «آوازخواندن کتاب‌ها»، «پرواز با کلمات»، «نوشیدن شعر»، «سفر در خواب»، «خواندن طبیعت»، «کلمات نوه‌های پدربزرگند»، «سفر در کتاب»، «دوستی در قفسه»، «چنگیز در دایره»، «خداحافظی با کلمات»، «خوابیدن هواپیما»، «حیوانات قد بلند»، «طوطی»، «دور دنیا»، «خط زدن جنگ»، «وطن»، «رئیس جمهور»، «لبخند درخت»، «پرندگان در باد»، «کتاب‌ها را بخوان»، «جهان کتاب‌ها»، «مادربزرگ»، «کلمات غریبه»، «پینوکیو دروغ نگو» و «کتاب‌های قایم شده» است.

خورشاهیان با بیان این که ۲۵ داستان کتاب در دو سه خط نوشته شدند، افزود: به‌نظرم وقتی می‌توان موضوع و داستانی را کوتاه بیان کرد لازم نیست آن را در ۵۰۰ صفحه بنویسیم. به جای یک داستان، داستان‌هایی با موضوعات مختلفی منتشر می‌شود. این نوع نگارش شکل دیگری از داستان‌نویسی برای کودکان محسوب می‌شود که البته تازه نیست و در این قالب آثار زیادی نگارش یافته است. چه بسا اصطلاحا بتوان اسم آن را سپیدخوانی هم گذاشت.

او با این توضیح که همه داستان‌ها از زبان دختری به اسم سارا روایت می‌شود، تصریح‌کرد: محوریت تمام داستان‌های «کلمات نوه‌های پدربزرگند»، کتاب است ولی از زوایای مختلف به این موضوع نگاه شده است. تصویرگری این مجموعه که به‌زودی منتشر می‌شود توسط ناهید مومن‌خوانی صورت گرفته است.

خورشاهیان همچنین از انتشار کتاب «مداد رنگی قد کوتاه» برای مخاطب کودک خبر داد و اظهارداشت: این مجموعه به‌تازگی از سوی انتشارات سروش منتشر شده و تصویرگری آن کاری از هدی زینعلی است. کتاب حای ۱۲ داستان کوتاه با عناوین «مداد رنگی قد کوتاه»، «ماهی زبان بلد نیست»، «قیچی خطرناک»، «عینک پدربزرگ»، «بازی با سوسک»، «بادبادک»، «بشقاب بدجنس»، «قصه‌های الکی»، «چیزهای خیلی خوب»، «شیر برای ماهی»، «قایم‌ماشک‌بازی‌ عروسک‌ها» و «شال قرمز خوشگل» است. داستان‌های این کتاب نیز در دو سه خط نوشته شده و مضامین کودکانه و رگه‌های طنز دارد.