به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سعیده موسوی‌زاده با اعلام این خبر گفت: وینی‌ پو خرسی با‌مزه و ماجراجوست که علاقه زیادی به آواز خواندن و شعر گفتن دارد و شعرهایش بانمک و کودکانه است.

او افزود: سخت بود که با رعایت وزن و قافیه، در مصرع‌های کوتاه منظور وینی‌ پو را منتقل کنم و سخت‌تر از آن انتقال طنز مورد نظر نویسنده و فضای داستانی بود که امیدوارم کودکان از خواندنش لذت ببرند.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اضافه کرد: پیش از این هم تجربۀ برگرداندن شعر از زبان خارجی به زبان فارسی را داشته‌ام. چند سال پیش حدود ۱۸۰ قطعه شعر ترجمه برای مهدهای کودک داشتم. کتابی که به دلیل بی‌مهری سفارش‌دهنده نفهمیدم سرنوشتش چه شد. آن تجربه هم سخت و شیرین بود. آموختن مهارت‌های مختلفی مثل شکل‌ها و صداها و مزه‌ها، شغل‌ها و... چیزهایی که مناسب این سن‌اند.

بخشی از اشعار سعیده موسوی‌زاده در این کتاب را می‌خوانیم:

توی لونه‌ام می‌مونم

بازم آواز می‌خونم

چه برف بیاد چه بارون

عسل دارم فراوون

دماغ من شیرینه

زنبوره روش می‌شینه

دو چشم دارم دو ابرو

اسمم چیه؟ وینی پو

دیگه طاقت ندارم

می‌رم عسل بیارم

سعیده موسوی‌زاده پیش از این آثاری چون "شکم گنده"، "آب و تاب"، "کیسه خواب کوچک من"، "مرغ همسایه غاز است"، "خدا نقاش خوبی است" و "یک پرس موش" را در کارنامه ادبی خود داشته است. او برگزیده جایزه پروین سال ٩۵، برگزیده کنگره سراسری شعر دفاع مقدس سال ۸۷، برگزیده طنز مکتوب سال ۸۸، برگزیده طنز طهران سال ۹۱، برگزیده شعر فجر سال ۹۳، برگزیده شعر روستا سال ۹۵، برگزیده شعر توحیدی سال‌های ۹۵ و ۹۷، برگزیده شعر انقلاب سال ۹۸ و... نیز هست.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی جلد یک و دو از مجموعه چهارجلدی "وینی پو" را در نوبت چاپ اول با شمارگان ١١٠٠ نسخه و قیمت هر جلد ٢۵ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.