به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران، رجبعلی سالاریان گفت: با سپری‌ شدن یک هفته از آغاز طرح تابستانه‌ کتاب، ۲۵۰هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب به مبلغ ۹میلیارد و ۴۵۱میلیون و ۹۸۸هزار و ۶۸۶ تومان به‌ فروش رسیده است.

او اظهارداشت: در این طرح، تاکنون استان تهران ۱۷درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است و استان‌های اصفهان، خراسان‌رضوی و فارس هر کدام به ترتیب، ۱۱، ۱۰ و ۷درصد کل فروش در طرح تابستانه‌کتاب را از آن خود کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران افزود: تنها ۱۵درصد از  تعداد کتاب‌های به فروش‌ رفته در چهاردهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشان از سوی ۱۱۹کتابفروش تهرانی عضو طرح تابستانه کتاب به فروش رفته است. کتابفروشی‌های این استان توانسته‌اند ۳۷هزار و ۵۴ نسخه کتاب به مبلغ یک میلیارد و ۵۹۸میلیون و۴۳۷هزار و ۲۴۳ تومان در بازه زمانی یک هفته از اجرای این طرح بفروشند.

سالاریان با بیان این‌که 85 کتابفروش فعال استان اصفهان نیز توانسته‌اند در این دوره از طرح، ۱۰درصد از ۲۵۰هزار  نسخه کتاب به فروش رفته در این طرح تابستانه کتاب را به خود اختصاص دهند، عنوان کرد: این استان با ۸۵کتابفروشی سهم ۱۱درصدی کتابفروشی‌های عضو طرح را به نام خود ثبت کرده است.  

او درباره مشارکت کتابفروشی‌های استان خراسان‌رضوی در طرح تابستانه کتاب گفت: ۲۷هزار و ۳۳۰ نسخه کتاب به مبلغ ۹۴۳میلیون و ۶۳۹هزار و ۶۴۸تومان  از سوی ۸۰ کتابفروشی در اختیار خریداران کتاب قرار گرفته است.

سالاریان در پایان گفت: علاقمندان و خریداران کتاب تا ۳۰ مرداد ماه فرصت دارند با  مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب که اطلاعات و فهرست آنها به تفکیک هر استان در سایت tarh.ketab.ir  ثبت شده است، کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.