به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تبریک روز قلم گفت: رشد و پیشرفت جوامع بشری مرهون قلم است و نقش اهالی قلم در هویت امروز ما انکارناپذیر است. ضمن اینکه با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه که جامعه ما در حوزه فرهنگ با آن روبه‌روست، اصحاب قلم و اندیشه همچنان با همت عالی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی بخشی جامعه حرکت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به آمار عضویت فعالان فرهنگی در صندوق اعتباری هنر گفت: هم‌اکنون ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از اهالی قلم عضو صندوق اعتباری هنر بوده و از خدمات این صندوق برخوردار هستند. ضمن اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از فعالان حوزه فرهنگی از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند. از سویی دیگر گسترش خدمات بیمه‌ای از سیاست‌های اصلی صندوق اعتباری هنر است و طی سه سال گذشته عمده توجه خود را به مسائل بیمه‌ای اعضا معطوف کردیم تا با کاهش دغدغه‌های جدی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کشور در زمینه امنیت شغلی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری تداوم یابد.

وی افزود: در سال ۹۸ خدمات بیمه درمان تکمیلی در قالب ۳ طرح (امید، آرامش و رفاه) با تعهدات و پوشش‌های متفاوت ارائه شد و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از اهالی قلم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند. البته با توجه به مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا قرارداد بیمه درمان تکمیلی به‌طور رایگان سه ماه تمدید شد و اهالی قلم نیز مانند دیگر بیمه‌شدگان صندوق تا ۳۱ شهریور از خدمات درمان تکمیلی برخوردار هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسهیلات صندوق برای اهالی قلم در قالب وام گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به ۲۲۳ نفر از فعالان فرهنگی کشور بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ تومان وام قرض‌الحسنه تخصیص یافته است. منابع پرداختی بیشتر به سمت استان‌های کم برخوردار هدایت شده است.

وی با اشاره به خدمات طرح تکریم و کمک مستمری گفت: بخشی از اعضای صندوق را پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تشکیل می‌دهند. اتخاذ سیاست‌های حمایتی متناسب با جایگاه رفیع آن‌ها از برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است که با جدیت طی سه سال گذشته دنبال شده است و خوشبختانه با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یافت. این در حالی است که ۲۱۷ نفر از اصحاب قلم عضو از طرح کمک مستمری و ۴۰ نفر از نویسندگان و شاعران کشور که دارای گواهی درجه یک هنری هستند، در چارچوب طرح تکریم مقرری ماهیانه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: با وجود محدودیت‌های مالی صندوق اعتباری هنر همواره حمایت از اهالی فرهنگ را مدنظر داشته و تلاش می‌کنیم با ارائه بسته‌های حمایتی اندکی از دغدغه‌های این قشر کاسته شود.