به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، عارف وکیلی در تشریح جزییات این برنامه گفت: مسابقه پوپک دانا برای پایه‌ پیش‌دبستانی تا ششم ابتدایی و با مشارکت بانک صادرات، طراحی شده که بر اساس آن، دانش‌آموزان می‌توانستند به اختیار خود یک کتاب غیردرسی را با دقت خوانده و سپس خلاصه‌ای از کتاب را در یک کلیپ ۱۲۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه ارسال کنند.

وکیلی با بیان این که بعد از انتشار فراخوان مسابقه در اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۰۰ اثر از اقصی نقاط کشور از جمله شهرهای ارومیه، اردبیل، سقز، کرمانشاه، خوزستان، زاهدان، کرمان، تربت حیدریه، رشت، تهران و سایر مناطق به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شده بود، افزود:‌ در نهایت پس از اتمام داوری، ۵۰ اثر به عنوان منتخب شناخته شدند.

او، هدف از اجرای این طرح را ترغیب دانش‌آموزان به فهمیدن کتاب‌ها به جای خواندن محض اعلام کرد و ادامه داد: تقویت و بهبود فن بیان نیز از دیگر موارد مورد توجه در اجرای این مسابقه محسوب می‌شود.

دبیر مسابقه‌ پوپک دانا با اشاره به تنوع کتاب‌های مطالعه شده توسط دانش‌آموزان گفت: کتاب‌‌هایی که در لیست منتشر شده از سوی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از قبیل شورای کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و برندگان لاک‌پشت پرنده انتخاب شده‌ بودند، امتیاز بیشتری نسبت به سایر کتاب‌ها داشتند. همچنین اولویت با کتاب‌های تالیفی به جای کتاب‌های ترجمه شده بود.

او، رعایت تناسب گروه سنی کتاب با پایه‌های تحصیلی را از دیگر شرایط شرکت در مسابقه دانست.

مراسم اختتامیه دومین مسابقه کتابخوانی "پوپک دانا" با مشارکت بانک صادرات ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه 29 آبان ماه، در تالار پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار می‌شود. 

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.