به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده از  ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم حیدری از برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره "تقدیر از مروجان کتابخوانی" خبر داد و گفت: این مراسم روز شنبه 25 آبان ماه هم‌زمان با بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ساعت 14 تا 16 در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در این مراسم از برگزیدگان ترویج کتابخوانی در حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر می‌شود.

حیدری همچنین از برگزاری کارگاه برای برگزیدگان ترویج کتابخوانی خبر داد و گفت: صبح همین روز نیز کارگاهی با حضور مروجان کتابخوانی برگزار خواهد شد. بعد از مراسم اختتامیه و از ساعت 19-17 نیز مجمع عمومی شبکه مروجان کتابخوان کشور برگزار و درباره برنامه‌های آتی مروجان کتابخوانی و چشم‌اندازهای آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

کتاب‌خوانان و کتاب‌داران برتر وزارت نیرو تجلیل می‌شوند

رئیس گروه مرکز اطلاعات علمی، اسناد و کتابخانه‌های وزرات نیرو برنامه‌های شرکت‌های زیر مجموعه وزرات نیرو در  بیست و هفتمین هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

سحر جوادپور درباره برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب گفت: وزرات نیرو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول سال فعالیت‌های مستمر و فعالی در شرکت‌های زیر مجموعه وزرات نیرو برگزار می‌کند که این فعالیت‌ها در هفته کتاب پر رنگ‌تر و با اشتیاق بیشتری میان این اعضا برگزار می‌شود.

او افزود: اجرای طرح "کتابت را جای بگذار"، ایجاد کتابخانه برای مراجعان وزارت نیرو با 50 عنوان کتاب، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب از جمله این برنامه‌ها هستند. همچنین روز یکشنبه 26 آبان‌ماه با حضور معاون وزیر نیرو از پنج کتابخوان، 10 کتاب‌دار فعال و مولفان کتاب در شرکت‌ها و موسسات زیر مجموعه وزرات نیرو تجلیل خواهد شد.

جوادپور با اشاره به برنامه بازدید از کتابخانه‌ها در هفته کتاب گفت: بازدید از کتابخانه‌ها دیگر برنامه‌ شرکت‌های زیرمجموعه وزرات نیرو در هفته کتاب است و برای این منظور مدیران و کارکنان شرکت‌های وزارت نیرو روز سه‌شنبه 28 آبان از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید خواهند کرد.

 

دومین همایش ملی حقوق نشر برگزار می‌شود

مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی از برگزاری دومین همایش ملی "حقوق نشر" در بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

عباس حسینی‌نیک با اشاره به برگزاری دومین همایش حقوق ملی نشر گفت: این همایش از ساعت 8:30 تا 12:30 روز شنبه 25 آبان ماه در سالن شهید آوینی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از میدان ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان دمشق، پلاک ۹ واقع است.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.