سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، حمیدرضا شکارسری شاعر و منتقد ادبی، با این توضیح که مجموعه شعر "عاشقانه‌های رنو پیر قرمز" حدود 60 تا 70 شعر عاشقانه را در برمی‌گیرد به هنرآنلاین گفت: به گمانم این کتاب می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد از این منظر که در تاریخ شعر عاشقانه و شعر تغزلی شخصیت‌های اصلی عاشق و معشوق هستند ولی در این اشعار عاشقانه شخصیت دیگری (سومی) یعنی رنو پیر قرمز شخصیت اصلی است؛ از این بابت شاید بتوان گفت با این روایت‌های عاشقانه نگاه یا دریچه تازه‌ای به شعر باز شده است.   

او با بیان این که مجموعه شعر "عاشقانه‌های رنو پیر قرمز" توسط انتشارات سیب سرخ منتشر می‌شود، افزود: این اشعار سبک نو طی 15-16 سال گذشته حول و محور شخصیت سوم (رنو) سروده شده است و تلاش داشتم این اشعار حالت فانتزی نداشته باشند.

شکارسری که کتاب "لبخند تلخ مونالیزا" را در انتشارات هزاره‌ققنوس در دست نشر دارد، اظهار داشت: این اشعار سبک نو همه شعر جنگ اما در ژانر ضدجنگ و در آرزوی صلح است. سعی کردم با نزدیک شدن به حوادث فعلی جهان یعنی جنگ‌های نیابتی و تروریستی و حوادثی که سال‌های اخیر شکل جنگ را تعیین کرده شعرها حالت معاصرتر پیدا کند.

او با این توضیح که کتاب "استمرار تازگی" در حوزه نقد و پژوهش ادبی را در انتشارات ایهام در دست چاپ دارد، ادامه داد: مقالات این اثر طی یک دهه پیش درباره چند تن از شاعران معاصر به نگارش درآمده است ولی زمانی که تصمیم به انتشار آن‌ها در قالب کتاب گرفتم دیدگاهم در برخی فرازها و مواضع تغییر کرد؛ بنابراین بیشتر این مقالات مجدد ویرایش شده‌اند. در این مقالات شاعران از تمام طیف‌های شعری گزینش شدند و به احمد شاملو، عباس صفاری، طاهره صفارزاده تا سهراب سپهری، قیصر امین‌پور و شاعران جوان‌تر هم‌چون مریم جعفری پرداخته شده است.

"هر شاعر درختی‌ست"، "چتر شورشی"، "پرانتزهای شکسته": مجموعه شعر، "باز جمعه‌ای گذشت"، "گزیده ادبیات معاصر"، "حماسه کلمات: نقد و بررسی ۲۰ سال شعر دفاع مقدس"، "رد پا بر لبه تیغ: مجموعه شعر"، "عاشقانه‌های تاریک‌روشن"، "هفتاد و دو قطره اشک عاشورایی"، "زیست در من جمعی"، "تنها برف کوچ نکرده‌است" و "ضریح ساده" عناوین برخی آثار انتشار یافته اوست. کتاب "حماسه کلمات" مجموعه نقد و بررسی بیست سال شعر دفاع مقدس در سال 1380 به عنوان اثر برگزیده جشنواره دو سالانه انتخاب کتاب دفاع مقدس در بخش شعر شده است.