سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، "جیم"، "کابوی تحمل ناپذیر"، "پلیس موش‌های صحرایی"، "سفر آلبارو روسلو" و "دو قصه کاتولیک" عناوین داستان‌های کوتاه این کتاب محسوب می‌شوند. "ادبیات + بیماری = بیماری" و "افسانه کثولهو" خطابه‎های کتاب هستند.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: "وقتی بولانیو کتاب حاضر را به ناشرش تحویل می‌داد، در مخیله‌اش هم نمی‌گنجید که روز‌هایش به شماره افتاده‌اند و کمتر از پانزده روز بعد در انتظار پیوند کبد از دنیا رفت و کابوی تحمل ناپذیر را هرگز به چشم ندید. با این همه آن‌گاه که خطابه "ادبیات+ بیماری= بیماری" را به رفیق و پزشک معالجش ویکتور بارگاس تقدیم می‌کرد، گویا صدای جرس را از دوردست‌ها می‌شنید که با صلای نویسنده محبوبش، بورخس درهم آمیخته بود که می‌گفت: "تنها آنچه گذشته است از آن ماست".

کتاب "کابوی تحمل‌ناپذیر" در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 28هزار تومان توسط نشر بیدگل به چاپ رسیده است.

روبرتو بولانیو نویسنده، شاعر و مقاله‌نویس شیلیایی از پیشگامان موج نوی داستان‌نویسی آمریکای لاتین، در سال ۱۹۵۳ در شیلی متولد شد. خانواده‌ او از طبقه‌ فرو دست جامعه بودند و بولانیو برای کمک به خانواده و تامین مخارج زندگی از کودکی شغل‌های مختلفی را تجربه کرد. او سرانجام تحصیل را کنار گذاشت و به خبرنگاری مشغول شد و به گروه‌های سیاسی چپ‌گرا پیوست. او در جوانی بیشتر شعر می‌سرود، اما در دهه‌ چهارم زندگی‌اش ازدواج کرد و پس از آن برای درآمد بیشتر به نثر روی آورد.

بولانیو در سال‌های آخر زندگی‌اش با وجود شرایط نامناسب جسمانی‌ و پیشرفت بیماری کبدی که به آن مبتلا بود، با دقت و به طور پیوسته کار می‌کرد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان رمان‌های "کارآگاهان وحشی" و"۲۶۶۶ "را نام برد. "زمین اسکیت"، "ستاره دوردست"، "شبانه شیلی"، "رایش سوم و "مصائب پلیس واقعی" عناوین دیگر آثار این نویسنده به شمار می‌آیند. بولانیو در سال ۲۰۰۳ در سن پنجاه سالگی درگذشت.