به گزارش هنرآنلاین، مراسم 92 سالگی توران میرهادی توسط شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی کودکان دنیا با همکاری کتابخانه ملی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ روز جمعه ۲۴ خردادماه در تالار قلم کتابخانه ملی برپا می‌شود.

بر اساس اطلاعیه شورای کتاب کودک، از آن‌جا که بخش بزرگی از سازمان‌های فعال در حوزه کودکان وامدار اندیشه‌ها و دیدگاه‌های ایشان‌ هستند، امسال این مراسم با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و غیردولتی از سراسر کشور برگزار می‌شود که این فرصتی است برای تعهدی دوباره نسبت به زندگی بهتر کودکان در سراسر این آب و خاک.

از سازمان‌های فعال در حوزه کودکان در شهرهای مختلف درخواست شده برای شرکت در این برنامه از طریق واتساپ برای موسسه کودکان دنیا با شماره  ۰۹۱۲۷۷۸۳۷۵۲ پیام بگذارند.

توران میرهادی متولد سال ۱۳۰۶،  ۱۸ آبان ۱۳۹۵ بر اثر سکته مغزی در بیمارستان درگذشت و در امامزاده عبدالله شهرری به خاک سپرد شد. او استاد ادبیات کودکان، نویسنده، متخصص آموزش و پرورش و یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی بود که بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود.

جشن امضا برای "قاشق چای‌خوری"

مراسم دیدار با هوشنگ مرادی‌کرمانی و جشن امضای آخرین کتاب این نویسنده، "قاشق چای‌خوری" برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر پنج‌شنبه ۹ خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در کافه کتاب نشر رود واقع در خیابان کریم‌خان، نبش خیابان سپهبد قرنی، جنب بانک تجارت، پلاک ۱۹۶، واحد اول غربی برگزار خواهدشد.

"قصه‌های مجید"، "شما که غریبه نیستید"، "هوشنگ دوم"، " ناز بالش"، "لبخند انار"، "مهمان مامان"، "خمره"، "آب‌انبار"، "ته‌ خیار" و "قاشق چای‌خوری" از آثار منتشر شده این نویسنده محسوب می‌شوند.