به گزارش هنرآنلاین بر اساس خبر رسیده، شرکت تعاونی توزیع‌کنندگان کتاب تهران با صدور اطلاعیه ۲۰۳۰ هیات‌مدیره خود ضمن تایید عملکرد کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، از همکاران خود خواسته است اطلاعات خود را درباره تکثیر غیرقانونی کتاب به اتحادیه و یا تعاونی منعکس کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است:

"در جلسه ۳۴۴ هیات‌مدیره با بررسی پیشنهادات و نظرات اعضا در دو نشست عمومی در مورد "تکثیر غیرقانونی کتاب" به این جمع‌بندی رسید: ضمن تایید تصمیمات و عملکرد کارگروه صیانت اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران آن را بسیار تاثیرگذار و موفق دانسته و وظیفه صنفی تعاونی می‌داند که در جهت تقویت آن "تکثیر غیرقانونی کتاب" را از طریق کارگروه صیانت اتحادیه پی‌گیری و دنبال کند. به همین منظور از همه اعضای محترم تعاونی توزیع‌کنندگان دعوت می‌کند که اطلاعات خود در این زمینه (تولید، توزیع و فروش کتاب‌های قاچاق) را مستقیم یا از طریق نماینده تعاونی توزیع در اختیار گروه صیانت اتحادیه قرارداده تا پی‌گیری به شکل متمرکز انجام پذیرد."

بنا بر اعلام اتحادیه ناشران، دبیرخانه دائمی کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان در محل اتحادیه مستقر و آماده دریافت نظرات، پیشنهادها و اطلاعات همکاران و پدیدآورندگان است.

 

معرفی و بررسی کتاب "تمنای رفتن" در سرای اهل قلم

کتاب "تمنای رفتن؛ مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی سه‌شنبه 7 اسفند ماه با همکاری انتشارات دیاران و انجمن انسان‌شناسی ایران در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

در این نشست سعیده سعیدی، رسول صادقی و مهرداد عربستانی درباره کتاب سخنرانی می‌کنند.

کتاب "تمنای رفتن؛ مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی" که در ۸ فصل تهیه شده است، به مساله مهاجرت به‌عنوان یکی از رایج‌ترین موضوعات در میان‌ذهنیت ایرانیان پرداخته که عناوینی چون "مهاجرت و سوژه آرزومند"، "آرزوی رفتن"، "گریختن"، "دغدغه‌های اخلاقی"، "ماندن" و "برگشتن" موضوع فصل‌های مختلف آن‌ را تشکیل می‌دهد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت 15 تا 17 به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی کوچه خواجه نصیر، شماره دو، سرای اهل قلم مراجعه کنند.