سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، پیمان هوشمندزاده عکاس و نویسنده، به هنرآنلاین گفت: نوشتن داستانی را با موضوع جدیدی آغاز کردم ولی یک سال تکمیل شدن آن وقت می‌برد.  

او از چاپ کتاب عکس "مرگت چه بود" خبر داد و افزود: موضوع عکس‌های این کتاب در اصطلاح از هر دری سخنی است. یکسری تک فریم حالت پرتره‌ای مانند که طی سال‌های مختلف عکاسی گرفته‌ام ولی به دلیل مبحثی که داشتند و مناسبت موضوعی در کتاب‌های دیگر منتشر نشدند.

به گفته هوشمندزاده، این کتاب عکس، سیاه و سفید است و توسط نشر نظر منتشر خواهدشد.

هوشمندزاده در پاسخ به این پرسش که آیا عنوان کتاب با محتوای آن مرتبط است، توضیح داد: نه. شعری از علی‌محمد حق‌شناس خوانده بودم با عنوان "مرگت چه بود مرد؟" و نام کتاب از این شعر برگرفته شده.

"روی خط چشم" مجموعه داستان، "لذتی که حرفش بود" تک‌نگاری درباره دیدن و زیستن، "1" مجموعه عکس، "اهل اسب" مجموعه عکس، "شاخ" مجموعه داستان، "ها کردن" مجموعه داستان، "100" مجموعه عکس، "حذف به قرینه مستی" نوشته‌های کوتاه، "وقت گل نی" مجموعه داستان و "دو تا نقطه" مجموعه داستان از آثار منتشر شده پیمان هوشمندزاده به شمار می‌آیند. او در زمینه عکاسی برنده جایزه‌های گوناگون شده و نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در تهران، بلژیک، دانمارک، یونان، لبنان، برلین، استرالیا، گرجستان، کویت، نیویورک و پاریس برگزار کرده‌است.