به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، یکصد و چهل و دومین جلسه از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفت‌وگو با دکتر اورس گوسکن که با حضور محمدمنصور هاشمی برگزار می‌شود.

این نشست در  ساعت 9 صبح پنجشنبه ۱۸ بهمن در خانه گفتمان شهر برگزار خواهدشد.

دکتر اورس گوسکن محقق علوم اسلامی، ایران‌شناس و دانشیار دانشگاه زوریخ در سویس است او دارای فوق‌لیسانس زبان‌های باستانی یونانی و لاتین و دکترای اسلام‌شناسی‌ است.

او به زبان‌های عربی، فارسی، ترکی عثمانی و مدرن تسلط دارد و در حال حاضر مدرس زبان و ادبیات عربی و تاریخ فکری دنیای اسلام در دانشگاه زوریخ و پلی تکنیک زوریخ ETH است.

زمینه تخصصی او تاریخ فکری کشورهای اسلامی، فلسفه، عرفان، جنبش‌های فکری ایران در قرن ۲۰ و ۲۱ است.

برداشت و تلقی‌ فلسفه غرب در ایران موضوعی است که در کتاب "انتقاد به فلسفه غرب- تفکر تاریخی‌ و نگاه علامه طباطبایی و مرتضی‌ مطهری "در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد.

او در سال ٢٠١٦ همایشی بین‌المللی درباره هایدگر در کشور‌های اسلامی در برن همراه با همکار خود خانم دکتر کاتا موزر  بر پا کرد که در آن از محققین ایرانی، عرب و ترک زبان برای سخنرانی دعوت به عمل آمد. حاصل این همایش کتابی‌ است به همین نام که در این سال جاری میلادی به زودی به چاپ خواهد رسید.

خانه گفتمان شهر (وارطان) در میدان فلسطین، خیابان طالقانی ضلع جنوبی طالقانی پلاک ۵۱۴ واقع شده است.

 

تمدید مسابقه کتابخوانی جشنواره "فجر چهلم"

دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی انتشارات مدرسه به دلیل استقبال گسترده مخاطبان از کتاب "امام خمینی(ره)" تا پایان بهمن ماه 97 تمدید شد.

"فجر چهلم" عنوان جشنواره‌ای است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی ایران توسط انتشارات مدرسه در حال برگزاری است.

این جشنواره شامل مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه‌های کتاب استانی، طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس، جشنواره فروش فروشگاه‌ها و... است که از 19 دی ماه آغاز شده و قرار بود تا 22 بهمن ماه ادامه داشته باشد اما به دلیل استقبال مخاطبان و مدارس، جشنواره تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده است.

دور دوم مسابقه کتابخوانی انتشارات مدرسه که یکی از طرح های جشنواره است براساس کتاب "امام خمینی(ره)" نوشته امیر‌حسین فردی اختصاص دارد که فراز و فرودهای زندگی امام خمینی(ره)، معمار بزرگ انقلاب به شکل داستانی در آن روایت شده است.

برندگان نهایی در هفته اول اسفندماه به قید قرعه و کسب امتیاز  انتخاب خواهند شد. توضیحات کامل نحوه شرکت در مسابقه و اطلاعات مورد نیازجشنواره فجر چهلم در سایت www.madresehpub.ir  قابل دسترسی است.